معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی:

سبک زندگی اسلامی – ایرانی نیاز مبرم جامعه ماست

معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی در بازدید از نمایشگاه سبک زندگی مجموعه فرهنگسرای بزرگ الغدیر تبریز، گفت: سبک زندگی اسلامی– ایرانی نیاز مبرم جامعه ماست.
کد خبر: ۸۸۱۶۳۰۷
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز محمدصادق پورمهدی افزود: امروزه با وجود بحران های موجود و فرهنگ غرب زدگی، مبحث جامعه دوستی و ملیت از جمله عوامل موثر در بهبود فرهنگسازی و سلامت خانواده های ایرانی واسلامی است.

وی همچنین تفکر اقتصادی درست و استفاده بهینه از میزان بودجه های دریافتی برای ساخت و توسعه هرچه بهتره این قبیل طرح های فرهنگی به خصوص در حوزه و نقش خانواده ها در جامعه ایرانی و اسلامی را مهم و اساسی عنوان کرد.

وی ادامه داد: اگر سبک زندگی ایرانی اسلامی به درستی در کشور احیا شود امنیت روانی و امنیت اجتماعی را در برخواهد داشت که توجه به بیانات مقام معظم رهبری نیز نشانگر این است که یکی از مباحث بسیار مهمی که در سال های اخیر توسط ایشان به عنوان یک موضوع استراتژیک مطرح شد، موضوع «سبک زندگی اسلامی – ایرانی» است .

معاون عمرانی استانداری تاکید کرد: برای داشتن سبک زندگی مناسب باید به اصول و ارزش های اسلامی و پیشینه بومی و ملی خود توجه داشت، چراکه تقلید از سبک زندگی غربی به هویت و اصالت فرهنگ دینی و ملی ما ضربه وارد می کند.

پورمهدی ادامه داد: الگوی زندگی و سبک زندگی غربی بر اساس مصرف‌گرایی و اخلاق‌ستیزی و ناهنجاری‌ها بنا گردیده است، ولی سبک زندگی دینی بر مبنای استعلا و با هدف رسیدن به مقام قرب حضرت حق بنا شده است و بر همه ما لازم است که تکیه بر باورها و فرهنگ غنی ایرانی‌ـ‌اسلامی داشته باشیم و با کمی خودباوری، فرهنگ و آداب و رسوم و سبک زندگی متعالی ایرانیان مسلمان را نهادینه کرده و به جهانیان معرفی کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار