شهردار تبریز :

«تبریز 2018» پنجره جدیدی در گردشگری اسلامی و آسیایی گشوده شده است

شهردار تبریز گفت: «تبریز 2018» پنجره جدیدی در برنامه‌های گردشگری کشورهای اسلامی و آسیایی گشوده شده است.
کد خبر: ۸۸۱۶۲۹۸
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز صادق نجفی با بیان این مطلب اظهار داشت: در سه سال اخیر، شاهدیم که جایگاه گردشگری تبریز، به خوبی توانسته سلایق گردشگری حرفه‌ای را متوجه خود کند؛ این توفیق، حاصل مدیریت هماهنگ و همدل در شهرو استاناست و تا رسیدن به افق ایده‌آل تداوم خواهد داشت.

وی ادامه داد: امروز شهر تبریز در مجامع مهم بین‌المللی حضور اثرگذار دارد، بعلاوه در سال‌های اخیر سعی کرده‌ایم که در چارچوب ارتباطات بین‌المللی، قابلیت‌های فرهنگی این شهر را در حوزه‌هایی از قبیل فرش و نگارگری، به عموم کشورهای هدف، عرضه کنیم؛ همین امر موجب شده جایگاه تبریز در متن اهداف ملی و بین‌المللی تقویت شود.

نجفی در عین حال، بیان کرد: دستاوردهای گردشگری تبریز، با توجه ظرفیت‌ها و پیشینه متمدن این کهن‌شهر، نقطه آغازی برای رسیدن این شهر به جایگاه مورد انتظار است.

وی با اشاره به آثار باستانی و تاریخی، جاذبه‌های فرهنگی تبریز و آذربایجان‌شرقی افزود: تبریز علی‌رغم زلزله‌های مهیب تاریخی و جنگ‌ها و محاصره‌های پیاپی، هویت فرهنگی خود را حفظ کرده و تمام داشته‌هایش را بی‌هیچ چشم‌داشت نثار کشور کرده است؛ از این رو بحث گردشگری در این شهر با حوزه های تاریخی، اجتماعی و سیاسی ارتباط تنگاتنگ دارد.

نجفی اضافه کرد: نگرش استانی و شهری به «تبریز 2018» معرفی همین نقش تاریخی است و مصمم هستیم با بهره‌گیری از همین امتیاز، شاخص‌های اجتماعی و اقتصادی شهر را ارتقا دهیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار