فضلوی گفت: با همکاری سازمان بسیج اصناف، بیش از 640 هزار واحد صنعتی تولیدی کوچک وام های بانکی دریافت می کنند که حجم این وام ها بستگی به نوع و گستردگی فعالیت خود واحدها دارد.
کد خبر: ۸۸۱۶۲۹۳
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۹

علی فضلوی مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به موفقیت طرح جهادگران صنعتی، اظهار داشت: تاکنون که کمتر از یک سال از اجرای این طرح می گذرد، مشکلات حقوقی و بانکی بسیاری از واحدهای راکد مرتفع شده است.

وی با بیان اینکه گروه های جهادی سازمان بسیج مهندسین صنعتی معمولا بین 12 تا 18 عضو دارد، افزود: این گروه ها بیشتر در زمینه مشاوره های تخصصی فعالیت می کنند که در بین متخصصان، یک نفر متخصص مسائل حقوقی، یک شخص متخصص مسائل مالی و یک نفر هم متخصص مسائل تجاری است تا واحدهای صنعتی را از همه لحاظ پوشش مشاوره ای بدهند.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی با اشاره به خلف وعده دولت در اعطا تسهیلات حمایتی به صنایع، تصریح کرد: دولت از ابتدای اردیبهشت ماه مطرح کرد که باید 16 هزار میلیارد به صنایع تولیدی تخصیص یابد که متأسفانه این امر محقق نشد، البته گروهی از بانک های دولتی با معرفی نامه های سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها تسهیلات خوبی به صنایع تولید اعطا کردند.

فضلوی به تسهیلات بسیج برای واحدهای صنعتی کوچک اشاره کرد و گفت: بر همین اساس با همکاری سازمان بسیج اصناف، بیش از 640 هزار واحد صنعتی تولیدی کوچک وام های بانکی دریافت می کنند که حجم این وام ها بستگی به نوع و گستردگی فعالیت خود واحدها دارد.

وی در ادامه اعلام کرد: تمام فارق التحصیلان رشته های تحصیلی مرتبط با سازمان بسیج مهندسین صنعتی که علاقه مند به حضور و فعالیت در این قشر تخصصی بسیج هستند را از سراسر کشور، در کانون های تخصصی استانی جذب کرده و تا حد امکان با معرفی آن ها به مراکز صنعتی و کارآفرینان سعی می کنیم اشتغال نیروهای خود را نیز تأمین کنیم.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی اضافه کرد: این سازمان در نیمه نخست سال جاری حدود 68 هزار عضو در سراسر کشور جذب کرده است که ما به مسئولین بخش های صنعتی کشور اعلام کرده ایم که سازمان بسیج مهندسین صنعتی با این حجم از نیروی تخصصی در خدمت صنعت کشور آماده خدمت رسانی است و توقع داریم دولت هم از این ظرفیت پویا نهایت استفاده را بکند.

وی به حجم گسترده تبلیغات منفی علیه صنایع کشور اشاره کرد و گفت: متأسفانه در اثر این تبلیغات اعتماد و ایمان مردم به توانایی صنایع کشور به شدت کاهش پیدا کرده است، در حالی که ما در حوزه های مختلف صنعتی رتبه های بالایی دارید؛ چندی پیش گروهی از صنعتگران جوان بسیجی قطعه ای تولید کرده بودند که تشخیص آن از نمونه خارجی بسیار سخت بود، این قطعه در کارگاهی کوچک تولید شده بود، بنابراین ظرفیت و توان رقابت صنعت ایران با بزرگترین قدرت های صنعتی دنیا امکان پذیر است و لازمه آن اعتماد به توان داخلی است.

ارسال نظرات