فرشته روح افزا با بیان اینکه نامه‌ای درباره مراقبت نیروهای امنیتی سعودی از وی در جیب شهید حاتمی پیدا شده گفت: پیکر همسرم کیلومترها دورتر از محل سقوط جرثقیل در مسجد الحرام پیدا شد و هیچ کالبدشکافی صورت نگرفت.
کد خبر: ۸۸۱۶۲۴۰
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، فرشته روح‌افزا، درباره مختومه شدن پرونده سقوط جرثقیل در مسجدالحرام از سوی سعودی‌ها گفت: این خبر موجب ناراحتی تمامی خانواده‌های شهدا و مصدومین این حادثه شده و ما از این موضوع ناراحت هستیم.

وی افزود: سعودی‌ها اعضای خانواده‌های ما را می‌کشند و در دادگاهی که معلوم نیست تشکیل شده در مورد دلیل این کار قضاوت کرده و در پایان هم پرونده را مختومه می‌کنند در حالی که نتایج آن برای ما مشخص نیست که مقصر سقوط این جرثقیل در مسجدالحرام چه فرد یا افرادی بوده‌اند؟

 

روح‌افزا اظهار داشت: از کشوری مانند عربستان که در یمن کشتار به راه انداخته و بچه‌ها را می‌کشد و از داعش در عراق و سوریه حمایت می‌کند و طالبان را در افغانستان تقویت کرده و در بحرین دخالت می‌کند و می‌کشد تا در کشورهای اسلامی دخالت کرده و آنها مورد آزار و اذیت قرار دهد، انتظاری بیش از این نداریم. ضمن اینکه آنها شیخ نمر زخمی را دستگیر و روانه زندان کرده و سپس وی را اعدام می‌کنند در حالی که جوامع بین‌المللی هم هیچ انتقادی نسبت به اقدامات سعودی‌ها نمی‌کنند.

پرونده رسیدگی به حادثه سقوط جرثقیل از طرف سعودی‌ها مختومه شد

وی تصریح کرد: وقتی عربستان با کارنامه پر از جنایتش که مملو از کشتار و حمایت تروریست است، پرونده حادثه سقوط جرثقیل را مختومه می‌کنند، مشخص نیست که آنها به چه دلیلی این کار را انجام داده‌اند؟

وی گفت: من از عربستان خیلی توقعی ندارم که برای ما کاری انجام دهد چون مسئولان آنها قاتل هستند و تلاش دارند تا تحریم‌های ایران را افزایش داده و قیمت نفت را پایین بیاورند تا به جمهوری اسلامی ایران ضربه بزنند اما از مسئولان کشورمان که می‌توانم توقع داشته باشم.

وی افزود: وقتی رئیس جمهور کشورمان در آخرین مصاحبه خود درباره احتمال ارتباط با عربستان صحبت می‌کند و می‌گوید ما با آنها مشکلی نداریم که بخواهیم آن را حل کنیم، به نظر می‌رسد که کشته و شهید شدن حدود 500 نفر از ایرانیان در عربستان به چشمش نیامده و وزارت خارجه هم هیچ اقدامی در جهت حقیقت‌یابی علل کشته شدن این افراد صورت نداده است.

 

روح‌افزا افزود: در حالی که دستور مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل کمیته حقیقت‌یاب روی زمین مانده و هیچ ارگانی در این رابطه قدیمی برنداشته، جای گله و شکایت بسیاری از سوی خانواده‌های شهدای حادثه مکه و منا وجود دارد.

انتقاد از کوتاهی 3 قوه در رسیدگی به پرونده حادثه مکه و منا 

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند که اگر پرونده شهادت تعداد زیادی از ایرانیان در مسجدالحرام و منا نیاز باشد 10 سال هم باز خواهد ماند تا نتایج آن هم مشخص شود.

وی گفت: مسئولان دولتی هیچ اقدام داخلی و بین‌المللی برای پیگیری حق و حقوق شهدای ایرانی در عربستان انجام نداده‌اند. ضمن اینکه متأسفانه مجلس شورای اسلامی هم اقدام مناسبی را در قبال پیگیری حقوق شهدای منا انجام نداده و تنها به دعوت چند خانواده به مجلس بسنده کرده و تلاش دارد تا با برگزاری چند جلسه قضیه را خاتمه دهد. در حالی که هیچ خروجی در این جلسات وجود ندارد و به نظر می‌رسد نیت اصلی برگزاری این جلسات تنها سرگرم کردن خانواده شهدای منا و مکه و زدن مهر سکوت بر لبان آنهاست.

تذکر به من به دلیل مصاحبه و مطالبه گری درباره پرونده حادثه مکه و منا

روح‌افزا خاطرنشان کرد: به دلیل انجام مصاحبه در خصوص پیگیری حقوق شهدای مکه و منا بارها به من تذکر داده‌اند که مصاحبه نکنید؛ در حالی که نمی‌دانم چرا نباید این کار را انجام دهم. آیا پیگیری حقوقی همسر شهید امری غیرقانونی است؟

وی افزود: پیکر همسر من کیلومترها دورتر و 2 روز بعد از بروز حادثه مسجدالحرام در سرزمین دیگری پیدا شده در حالی که صحن مسجدالحرام دقایقی بعد از بروز حادثه سقوط جرثقیل پاکسازی و تمیز شده و سعودی‌ها پیکر بیش از 110 شهید این حادثه را جمع‌آوری کرده و همه چیز در مکه جمع و جور شد. در حالی که پیدا شدن شهید حاتمی کیلومترها دورتر از مکان بروز حادثه سقوط جرثقیل ابهامات زیادی را ایجاد کرده است.

پیدا شدن نامه‌ای در جیب شهید حاتمی درباره تعقیب نیروهای امنیتی سعودی 

وی افزود: در جیب شهید حاتمی یادداشتی با دست‌خطش وجود داشته مبنی بر اینکه مأموران سعودی دنبال وی بودند و نیروهای امنیتی سعودی رفت و آمدهای شهید حاتمی را تحت نظر داشتند.

روح‌افزا تصریح کرد: برخی افراد شهید حاتمی را حین کمک به زائران دیگر در مسجدالحرام دیده‌اند اما وقتی پیکر وی را به دلایل واهی به نقطه دیگری منتقل شده و هیچ اثری از حادثه سقوط جرثقیل مانند له‌شدگی در بدن، شکستگی و خون روی پیراهن و لباس‌هایش وجود ندارد. در حالی که نام وی را در زمره شهدای سقوط جرثقیل در مسجدالحرام قرار داده‌اند و تنها چند لکه خون برروی گوش و بینی وی وجود داشته است.

 

وی افزود: کالبدشکافی از پیکر شهید حاتمی هم انجام نشده و وقتی من به این موضوع اعتراض می‌کنم، به من تذکر می‌دهند که نباید حرفی بزنم. به نظر می‌رسد که دولت یازدهم ما و حقوق‌مان را به رسمیت نمی‌شناسد و به طور کلی خانواده‌های شهدای مکه و منا را در زمره بشر به حساب نمی‌آورد.

عدم کالبد شکافی پیکر شهید حاتمی 

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد که تعاریف دولت از بشر و حقوق آن، وقت دفاع از عدم لغو کنسرت و دفاع از افرادی که علیه نظام و حجاب سخن‌ براند، است.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد که منشور حقوق شهروندی برای دفاع از حقوق شهدای مسجد‌الحرام و منا نیست. چرا که وزارت خارجه حتی یک نامه برای دفاع از حقوق خانواده‌های شهدای مسجدالحرام و منا نزده و رئیس جمهور هم معتقد است که هیچ مشکلی در رابطه با عربستان وجود ندارد.

روح‌افزا افزود: برای من تناقض بین سخنان رئیس جمهور با فرمایشات مقام معظم رهبری جای سوال دارد در حالی که رهبری معظم انقلاب، عربستان سعودی را در این قضایا محکوم کرده و خواستار تشکیل کمیته حقیقت‌یاب شده‌اند اما رئیس جمهور عنوان می‌کند که ما هیچ مشکلی در رابطه با عربستان نداریم.

دستگاه‌های دولتی در ابتدا شهدای مکه و منا را شهید به حساب نمی‌آوردند 

وی گفت: هیچ اقدامی از سوی بنیاد شهید، سازمان حج و زیارت، وزارت خارجه و دستگاه‌های حقوق بشری و همچنین مجلس و دولت در جهت دفاع از حقوق این شهدا نشده است. در حالی که حتی در ابتدای امر این افراد را در زمره شهدا هم به حساب نمی‌آوردند.

روح‌افزا تصریح کرد: همان‌طوری که به حق و درست، همه مسئولان پای حادثه پلاسکو ایستادند باید در رابطه با حادثه مکه و منا هم چنین اتفاقی رخ می‌داد مگر آنها هم مثل آتش‌نشانان مظلومانه به شهادت نرسیدند؟ در حالی که هیچ اقدامی از سوی مسئولان نشده است.

سازمان ناسا به دنبال خرید اختراعات شهید حاتمی بود

روح‌افزا گفت: شهید حاتمی به عنوان دانشمند فضایی اقدامات بسیار بزرگی انجام داده که در آینده شاید اعلام شود. ضمن اینکه وی اختراعات خیلی بزرگی داشت که حتی سازمان ناسای آمریکا هم سال‌های سال به دنبال خرید اختراعات وی بوده اما به نظر می‌رسد که چون علمش را نفروخته باید به شهادت می‌رسید.

 

وی افزود: 4 ساعت بعد از حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام یکی از سایت خبری رژیم صهیونیستی در خبری فوری به صراحت اعلام کرد که احمد حاتمی پروفسور فضایی ایران کشته شده در حالی که رسانه‌های ایرانی تا آن موقع خبر دانشمند فضایی بودن پروفسور حاتمی را اعلام نکرده بودند و همگان از پروفسور بودن وی و اقداماتش مطلع نبودند.

به ما می‌گویند پیگیری و مصاحبه نکنید 

روح‌افزا اظهار داشت: حقوق شهروندی کدام کشور و نقطه‌ای در دنیا به خانواده کسی که به کشورش خدمت کرده و مظلومانه به شهادت رسیده و حتی کالبدشکافی هم نشده، می‌گوید که حرفی نزنید و پیگیری نکنید.

وی افزود: تنها حامی خانواده شهدای مکه و منا، مقام معظم رهبری هستند و اگر ایشان نبودند حتما همه این خانواده‌ها سکته کرده و مرده بودند. ضمن اینکه اگر توجهات، عنایات و مورد تفقد قرار دادن ایشان نبود ما از بین رفته بودیم.

روح‌افزا تصریح کرد: عربستان سعودی در برگه اعلام به ما علت فوت شهید حاتمی را خفگی و سکته در اثر سقوط جرثقیل عنوان کرده در حالی که همگان می‌دانند که سقوط جرثقیل منجر به خفگی نمی‌شود.

روح‌افزا گفت: متأسفانه دولت یازدهم در قبال مختومه اعلام شدن پرونده حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام هیچ‌گونه واکنشی نشان نداده و حتی آن را محکوم هم نکرده است.

انتقاد از حسن روحانی درباره عدم وجود مشکل درباره ارتباط با عربستان 

وی تصریح کرد: روحانی ممکن است که خودش شخصا با عربستان مشکلی نداشته باشد اما به نمایندگی از ملت ایران باید مشکلات اساسی بین ایران و عربستان را ببیند و بداند که در سطح کلان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی اختلاف‌نظر زیادی در مسائل مختلف دارند.

روح‌افزا تصریح کرد: حسن روحانی باید به دلیل شهادت بیش از 500 ایرانی در عربستان و عدم پیگیری حق و حقوق آنها، در قبال تاریخ پاسخگو باشد ضمن اینکه باید پاسخ مناسبی هم برای خداوند، امام زمان (ع) برای عدم پیشگیری حقوق شیعیان کشته شده در حوادث مکه و منا داشته باشد.

وی افزود: دشمنان جمهوری اسلامی ایران نباید ما را از کشته شدن و شهادت بترسانند اما بدانند خانواده‌های شهدای مکه و منا از مسئولان داخلی ایران مطالبه‌گرند و نباید با اظهارات نسنجیده درخصوص عدم مشکل بین ایران و عربستان جگر ما را بسوزانند و نمک به زخم ما بپاشند.

وی با بیان اینکه حج را نمی‌توان تعطیل کرد، تصریح کرد: در این زمینه حرف اول و آخر را مقام معظم رهبری می‌زنند و هیچ‌کس نمی‌تواند فرامین ایشان را اجرایی نکند اما عدم تظلم‌خواهی شهدای مکه و منا بسیار ناراحت‌کننده است.

انتقاد از وزارت خارجه و ستاد حقوق بشر قوه قضائیه درباره عدم انجام وظیفه

وی افزود: با توجه به اینکه همه خانواده‌های شهدای مکه و منا شکایت‌ کرده‌اند و قوه قضائیه و دستگاه‌های حقوق بشری ما باید عکس‌العمل نشان داده و آن را پیگیری کنند در حالی که دولت یازدهم و مجلس نهم و دهم به وظایف خود در این رابطه عمل نکرده و ستاد حقوق بشر قوه قضائیه و وزارت خارجه هم اقدامی نمی‌کنند.

روح افزا گفت: کسانی که سینه‌چاک حفظ حقوق‌بشر برای ندا آقاسلطان و سکینه آقامحمدی بودند باید تعریف‌شان را از حقوق بشر اعلام کنند. در حالی که بیش از 500 شهید حادثه مکه و منا هم بشر بودند.

وی در پایان تصریح کرد: چگونه است که همه کانال‌های خبری دنیا در موضوع ندا آقاسلطان و سکینه آقامحمدی فعال شده و از نهادهای حقوق بشری مطالبه‌گر می‌شوند در حالی که در قضیه حادثه مکه و منا هیچ‌گونه اظهارنظری نمی‌کنند!

ارسال نظرات