کارشناس مسائل سیاسی گفت: تصمیم ترامپ بر خلاف منافع ملی آمریکا و فتنه و کوششی برای همراهی با صهیونیست هاست و این تجربه مهمی برای دولتی ها شد تا بفهمند با نرم خویی وسیاست مخملی نمی توانند چنگال های فولادین آمریکا را از کار بیاندازند.
کد خبر: ۸۸۱۶۲۲۱
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ،  در واکنش به تصمیم ترامپ مبنی بر ممنوع الورود کردن مردم ایران به کشور آمریکا گفت: تصمیم ترامپ همانطور که روزنامه واشنگتن پست و بسیاری از مسئولان آمریکایی به آن اعتراض کردند بر خلاف منافع ملی آمریکا و فتنه و کوششی برای همراهی با صهیونیست هاست.

تصمیم ترامپ بحران بزرگ اقتصادی آمریکا را بیشتر می کند

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه یازده نفر از اعضای کابینه، مشاوران و حتی داماد ترامپ یهودی هستند، بیان کرد: تصمیم ترامپ به ضرر مردم آمریکا هم هست چرا که آن ها نمی توانند مشکلات عمیق اقتصادی خود را که به یک بحران بزرگ تبدیل شده با محدود کردن روابطشان با دیگر کشورها حل کنند؛ بلکه نیاز دارند تا مراودات خود را با کشورهای بیشتری ادامه دهند لذا این قطع این گونه مراودات  به ضرر آن هاست.

قناد باشی تصریح کرد: ترامپ با این تصمیم نشان داد: قدرت محاسباتی لازم برای پیشبرد اهدافی که اعلام کرده است ندارد و این تصمیم به نوعی به نفع ایران است چرا که از یک طرف امکان فریب دانش آموختگان ما و جذب آن ها (در واقع ریودن آن ها ) را به آمریکا ازمیان می برد و از طرف دیگر اقدامی است که رفت و آمدهای زیانبخش برخی از شرکت های آمریکایی ها  را به ایران محدود می کند و از این جهت ما می توانیم و باید ازاین تصمیم استقبال کنیم.

ایران هیچ ضرری از قطع رابطه با آمریکا نمی کند

وی با اشاره به تصمیم کارتر در زمان امام خمینی(ره) بر علیه ایران، عنوان کرد: در زمان امام(ره) کارتر هم رابطه آمریکا را با ایران قطع کرد ولی امام(ره) این تصمیم را تنها اقدام مثبت کارتر دانستند لذا ما هم اگر تصمیم ترامپ را با نگاه امام(ره) بررسی کنیم می بینیم که در عرصه عمل ما ضرر نمی کنیم و خوشحالیم که شرکت های آمریکایی مغزهای ما را نمی توانند بدزدند و به آمریکا ببرند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: در حال حاضر این مسئله در داخل آمریکا هم مورد انتقادات شدیدی قرار گرفته است و بحران اجتماعی بزرگی را نیز در آمریکا به دنبال خواهد داشت چرا که در اثر تبعات این تصمیم ترامپ، مسیحیان و مسلمانان این کشور به نوعی در دو جبهه مقابل یکدیگر قرار گرفته اند هرچند که بسیاری از مسیحیان نیز در این دام نیفتاده و حتی در اعتراض به تصمیمات  او و به طرفداری از مسلمانان تجمع کردند.

جای خالی عربستان به عنوان بانی اصلی تروریسم در لیست محرومان از سفر به آمریکا

قناد باشی تاکید کرد: آمریکا در این عرصه بانیان اصلی تروریسم را استثناء کرده و کشوری مثل عربستان را که حمایت مالی، تسلیحاتی، تبلیغاتی و سیاسی گروه های تروریستی را به عهده دارد در فهرست ۷ کشور قرار نداده و نبود عربستان در این لیست نشان می دهد که آن ها محاسبات دیگری را مد نظر قرار دادند ،چرا که عربستان خود را به صهوینسیت ها نزدیک کرده است.

وی  سیاست مقابله به مثل را بهترین جواب به اقدام ترامپ معرفی کرد و گفت: در شرایط حاضر بهترین کار این است که سیاست مقابله به مثل را در پیش بگیریم، چرا که آمریکایی ها نشان دادند که هر گونه عقب نشینی ما باعث جسارت و گستاخی بیشتر آن ها می شود.

هر گونه عقب نشینی آمریکایی ها را گستاخ تر می کند

کارشناس مسائل سیاسی تشریح کرد: آمریکایی ها در ۱۵ سال پیش در بهمن سال ۸۰ زمانی که رئیس جمهور وقت ما فریاد گفت و گوی تمدن ها را سر داده بود، این اقدام را نشانه ضعف ایران تلقی کردند و بوش پسر ایران را  به عنوان یکی از سه کشور تشکیل دهنده محور شرارت معرفی کرد .

قناد باشی در ادامه عنوان کرد: این تجربه مهمی است که باید از آن درس بگیریم و بدانیم که از راه نرم خویی و دیپلماسی لبخند نمی شود جلو افزون خواهی ها و سلطه گری های واشنگتن را سد کرد، چرا که این مسئله آمریکا را گستاخ تر خواهد کرد.

وی در پایان در توصیه به دولتی ها اظهار کرد: مسئولین دیپلماسی ایران اگر فکر می کنند با نرم خویی وسیاست مخملی می توانند چنگال های فولادین آمریکا را از کار بیاندازند و جلوی خطرات را بگیرند سخت در اشتباهند و امروز با این اقدام ترامپ سخنان حکیمانه  مقام معظم رهبری ثابت شد که فرمودند؛نباید به آمریکایی ها اعتماد کرد.

 

بوتیا نیوز

ارسال نظرات