با پیگیری خبرگزاری بسیج صورت گرفت:

محور پلسفید به دودانگه ساری بازگشایی شد/ تصویری

بارش برف که راههای ارتباطی مناطق کوهستانی را برای روز دوشنبه مسدود کرد، با پیگیری خبرنگار خبرگزاری بسیج مازندران و با دستور فرمانداری سوادکوه مسیر پلسفید به سنگده (سوادکوه- دودانگه ساری) بازگشایی شد.
کد خبر: ۸۸۱۵۹۴۶
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، بارش برف که از بتدای هفته آغاز شد راههای ارتباطی مناطق کوهستانی را برای روز دوشنبه مسدود کرد که با پیگیری خبرنگار خبرگزاری بسیج مازندران و با دستور فرمانداری سوادکوه مسیر پلسفید به سنگده (سوادکوه- دودانگه ساری) بازگشایی شد.

برف و باران که موجب شادی همه مازندرانی ها به ویژه کشاورزان شد از سویی تردد را برای مسافران و رانندگان در مسیر های کوهپایه ای با مشکل روبرو کرد.

بارش بیش از 50 سانتیمتری برف زمستانی در طی دو روز گذشته راههای ارتباطی مناطق شهری و روستایی را مسدود کرد و مردم مناطق را به مشقت انداخت.

جدای از اینگه آموزش و پرورش در برخی مناطق همچون سوادکوه مدارس را برای دانش آموزان ابتدایی تعطیل کرد اما علی رغم تعطیلی شرکت چوب و فریم در دودانگه ساری(سنگده) تدابیری برای تعطیلی مدارس این منطقه و روستاهای در گیر برف و یخبندان اتخاذ نشد! و همین تعطیلی شرکت بهره برداری از چوب فریم عاملی شد تا مسیر ارتباطی پلسفید به سنگده پوشیده از برف و یخبندان باقی مانده و تردد را نا ممکن سازد.

از همین جهت خبرنگار خبرگزاری بسیج مازندران در گفتگو با عین الله طالبی معاون فرماندار سوادکوه، خواستار توجه مسئولین و متولیان برای بازگشایی این مسیر شد تا مردم گرفتار در برف و یخبندان بتوانند به مناطق شهری دسترسی یابند.

معاون سیاسی فرماندار سوادکوه با تاکید بر اینکه فرمانداری و دستگاههای خدماتی سوادکوه در حد توان از ارائه خدمات به مردم کوتاهی نمی کند بیان کرد: رسانه ها نقش به سزایی در ارائه خدمات دستگاهها به جامعه دارند لذا در اسرع وقت نسبت به رفع مشکل همنوعان خود در مناطق مسیر پلسفید به سنگده اقدام خواهیم کرد.

طالبی افزود: گرچه طی روز های اخیر نیرو های راهداری در اقصی نقاط شهرستان به ویژه محور های مواصلاتی تهران سوادکوه شبانه روز مشغول بازگشایی راه هستند اما بر خود می دانیم تا مشکل مردم مسیبر مورد درخواست را هم مرتفع کنیم.

شایان ذکر است با دستور معاون فرماندار سوادکوه مسیر پر از برف و یخ پلسفید به سنگده برف روبی و نمک پاشی شد و امکان تردد مجدد فراهم گردید.

سنگده به لحاظ جغرافیای طبیعی ارتباط نزدیکتری به مرکز شهرستان سوادکوه دارد اما به دلیل تقسیمات کشوری جزء مناطق شهرستان ساری محسوب می شود که به همین سبب مردم بزرگترین روستای دودانگه از حیث دریافت خدمات بلاتکلیف میان این و آن مورد غفلت دستگاهها و مسولین قرار می گیرند.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها