بلوکه شدن بخشی از تسهیلات اعطایی توسط بانکها خلاف قانون است.
کد خبر: ۸۸۱۵۹۲۸
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۷
فرماندار کهگیلویه گفت:برداشت کارمزد 2 ساله تسهیلات در سررسید قسط اول از سوی بانک ها غیرقانونی،و با بانک های متخلف برخورد می شود.

پوزش افزود: برخی از بانک‌های شهرستان مقداری از تسهیلات پرداختی به متقاضیان را بلوکه می کنند که بر اساس مصوبه بانک مرکزی این کار خلاف قانون است.
وی گفت: تعدادی از بانک های شهرستان کهگیلویه در ازای پرداخت 100 میلیون ریال به متقاضیان نزدیک به 25 میلیون ریال را مسدود و بلوکه می کنند.
پوزش با بیان اینکه بانک ها با برداشت این مقدار از تسهیلات علاوه بر درآمد زایی، بهره بیشتری از متقاضیان دریافت می کنند افزود:باید بازرسان استانی با راستی آزمایی تسهیلات پرداختی را شفاف کنند و این در حالیست که پرداخت این تسهیلات بیشتر برای اشتغالزایی، ازدواج و مسکن است.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه نیز گفت: از ابتدای امسال تاکنون 43 میلیارد و 790 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان زیر پوشش نهاد در این شهرستان پرداخت شد.
فروزنده تعداد اشتغال این مقدار تسهیلات پرداختی را هزار و 53 نفر ذکر کرد و افزود: تعهد پرداختی کمیته امداد در بخش اشتغال برای مدد جویان در ساجاری 290 فقره تسهیلات بود که با همکاری بانکهای عامل بخش زیادی از این تعهدات پرداخت شده است

ارسال نظرات