عضو شورای شهر اراک گفت: شهرداری اراک وعده کرده که پارک بانوان در اواخر اسفند یا اوایل فروردین به بهره‌برداری برسد.
کد خبر: ۸۸۱۵۹۲۳
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱

اشرف بهادری در گفت‌و گو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به روند احداث پارک بانوان در کلانشهر اراک گفت: نیازی که به وضوح در اراک دیده می‌شود پارک بانوان است چرا که بانوان برای حضور تأثیرگذار در خانواده و ایفای نقش سازنده به روحیه‌ای شاد احتیاج دارند.

وی افزود: با توجه به وجود زمین مناسبی که در حد فاصل شهرک حافظیه و شهرک قدس قرار داشت و همچنین امنیت و آرامش حاکم بر این منطقه، مکان در نظر گرفته شده در این ناحیه بهترین انتخاب برای ساخت پارک بانوان در نظر گرفته شد.

عضو شورای کلان شهر اراک تصریح کرد: پارک بانوان یک مجتمع تفریحی، ورزشی، فرهنگی و یک قسمت از آن مربوط به اشتغال است که در زمینی به وسعت 9.5 هکتار در حد فاصل میدان حافظیه و بلوار دهخدا در نظر گرفته شده است.

بهادری با اشاره به اهداف ساخت پارک بانوان در اراک گفت: هدف از ساخت پارک این است که بانوان اراکی در جای امن و مناسب به فعالیت های ورزشی خود بپردازند؛ همچنین استارت ساختن این پارک در شورای دوره سوم خورده است که در این دوره به بهره برداری خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: برای ساخت این پارک به مکان های زیادی مراجعه کردیم تا بهترین مکان را برای ساخت این پارک انتخاب کنیم که خوشبختانه با بررسی های انجام شده میدان حافظیه بهترین مکان برای ساخت این پارک بود.

عضو شورای کلان شهر اراک تصریح کرد: دو سال بودجه برای ساخت پارک بانوان در نظر گرفته شده است که در سال اول دو میلیارد تومان و سال دوم سه میلیارد تومان است. پیشروی خوبی در قسمت‌های تعبیه شده برای پیاده روی، دوچرخه سواری، کتابخانه، سرویس بهداشتی، فضای سبز و دیوارهای محصور شده و استادندارد شده است.

وی بااشاره به مشخصه های بارز پارک بانوان گفت: وجود استخر در این پارک یک مشخصه مهم استف استخری که دارای سقف متحرکی است که باتوجه به کمبود ویتامین D در بانوان این طراحی صورت گرفته است.

بهادری خاطرنشان کرد: در سفری که ریاست جمهور به استان مرکزی داشتند یک میلیارد و ششصد و پنجاه میلیون تومان اعتبار تخصیص یافت که از این مبلغ یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان آن در سفر استانی و حدود پنجاه میلیون اعتبارات استانی بوده است.

وی دادمه داد: شهرداری به خاطر بدهی و کمبود مالی که داشت فقط در وضعیت عمومی پارک سرو سامان داد ولی زیر بار ساخت استخر با برآورد سه میلیارد تومان هزینه نرفت و ما به تبع در سفر ریاست جمهوری درخواست کردیم که هیئت دولت با ساخت این استخر موافقت کردند.

بهادری عنوان کرد: اما این استخردر دو فاز ساخته میشود که یک فاز آن با اعتبار سه میلیار تومان از سوی دولت و فاز دوم آن با مبلغ دیگری که از اعتبارات استانی اختصاص یافته ساخته می شود. شهرداری اراک وعده کرده که پارک بانوان در اواخر اسفند یا اوایل فروردین به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات