رئیس شورای شهر اراک گفت: تبیین جایگاه رفیع ولایت از محورهای اصلی برنامه‌های دهه فجر است.
کد خبر: ۸۸۱۵۹۲۰
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مرکزی؛ اسماعیل تاج‌آباد عصر امروز در نشست با اعضای شورای کلانشهر اراک با اشاره آغاز دهه فجر گفت: تحکیم‌بخشی به ارکان مختلف نظام و بیان دستاآوردهای نظام اسلامی از مهم‌ترین اهداف گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر است.

وی افزود: 12 بهمن ماه سالروز ورود حضرت امام راحل به کشور عزیزمان ایران است که باید این روز را گرامی بداریم و درباره رشادت ها و فداکاری های امام راحل و مردم برای نسل جوان صحبت کنیم.

تاج‌آباد با بیان اینکه تبیین جایگاه رفیع ولایت از محورهای اصلی برنامه‌های دهه فجر است، افزود: دشمن در صدد است تا با تخریب و شایعه پراکنی، نظام دینی و اسلامی را ناکارآمد جلوه دهد.

پرستاری سخت‌ترین شغل

رئیس شورای شهر با اشاره به نزدیک شدن روز پرستار و ولادت حضرت زینب(س) تصریح کرد: پرستاران در امر درمان نقش بسیار حیاتی دارند و بدون وجود پرستاران هیچ کاری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به سامان نمی‌رسد. پرستاران با عشق و علاقه و با جدیت و دلسوزی برای نجات جان بیماران تلاش می‌کنند و در بهبودی بیماران بیشترین نقش را دارند.

وی با اشاره به ماندگاری و سختی شغل پرستاری ادامه داد: پرستاری یکی از سخت‌ترین شغل‌هاست و ماندگاری در این شغل فقط نیازمند علاقه زیاد است. به نظر من برای تقدیر از پرستاران نباید به یک روز بسنده کرد و باید هر روز سال از آنها قدردانی به‌ عمل آید. همچنین باید جایگاه پرستاران ارتقا یابد.

لزوم تامین تجهیزات به روز برای آتش نشانان

تاج‌آباد بااشاره به حادثه پلاسکو گفت: باید شهرداری‌ها تمام تلاش خود را به کار بگیرند و برای شناسایی کارگاه‌ها و ساختمان‌های فرسوده اقدام کنند تا حوادثی مثل پلاسکو دیگر در کشور و شهرمان رخ ندهد. بایستی تجیزات و امکانات به روز از جمله ماشین، نربام، لباس و چکمه را برای آتش نشانان فراهم کنیم تا آنها هیچ دغدغه کاری نداشته باشند.

ضعف مدیریتی در فرودگاه اراک عاملی در عدم رضایتمندی مسافران از خدمات فرودگاه

علی جعفر محصولی از دیگر اعضای شورای اسلامی بااشاره به خدمات‌رسانی فرودگاه اراک گفت: پس از گذشت چند سال بودجه‌ای برای ساخت فرودگاه به استان مرکزی تعلق گرفته ولی متاسفانه این بودجه ناچیز است.

وی با گله‌مندی از وضعیت خدمات رسانی فرودگاه اراک به مسافرین گفت: هر مسافری یک بار از خدمات پروازی این فرودگاه استفاده کند دیگر حاضر به تکرار تجربه خود از این فرودگاه نیست و این امر ضعف مدیریتی فرودگاه را نشان می دهد.

محصولی ادامه داد: از شورای شهر و راه شهرسازی خواستارم که وضع آشفته این فرودگاه را سامان ببخشند.

در این جلسه از طرف شهرداری کلانشهر اراک چند مصوبه خوانده شد که با رآی اکثریت اعضای شورای اسلامی به تصویب رسید که این مصوبات به شرح زیر است:

1: مودیانی که به صورت نقدی بدهی خود را تا پایان سال 95 پرداخت نمایند جهت تشویق فقط 60 درصد عوارض متعلقه را پرداخت کنند، این تشویق می تواند مانع سوق دادن پرونده های کمیسیون عدالت اداری و اطاله معوق ماندن آرای صادره کمیسیون شود.

2: مودیانی که بدهی آنها به شهرداری تا سقف 15 میلیون تومان است حداکثر در 10 ماه بدون کارمزد تقسیط شود.

3: آن دسته از شهروندانی که مبلغ صدور پروانه را به صورت نقد و یکجا به حساب شهرداری واریز کنند معادل 25 درصداز مبلغ عوارض صدور پروانه ساخت و بهای خدمات وآن مشمول تخفیف خواهد شد.

4: هم چنین کسانی که از قبل در ساختن ساختمان ها به شهرداری بدهی دارند می توانند بدهی خود با 20 درصد تخفیف به حساب شهرداری واریز کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات