رئیس مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی

تحقق 74 درصدی مصوبات ریاست جمهوری به استان مرکزی/بهره‌برداری از 9 مجتع آبرسانی در ایام‌الله دهه فجر

رئیس مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی تصریح کرد: تاکنون 74 درصد تحقق ابلاغ مصوبات سفر ریاست جمهوری در استان مرکزی داشتیم.
کد خبر: ۸۸۱۵۹۱۸
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ رقیه یادگاری شامگاه 11 بهمن‌ماه در ششمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی با اشاره به مصوبات سفر هیئت دولت به استان ‏مرکزی گفت: در سفر هیئت دولت به استان 930 میلیارد تومان مصوبه داشتیم که حدود 423 میلیارد ‏تومان آن مربوط به سال 95 بود که از این میزان 315 میلیارد تومان تخصیص اعتبار صورت گرفت.

وی افزود: تاکنون 74 درصد تحقق ابلاغ مصوبات سفر ریاست جمهوری را داشتیم که در بخش عمران و شهری 4 پروژه مهم داشتیم که از نظر توسعه اثرگذارترین پروژه‌های محسوب می‌شدند.

رئیس مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی تصریح کرد: در تخصیص اعتبارات برای این 4 پروژه باید گفت که 122 درصد تخصیص اعتبار داشتیم که هر 4 مورد نیز از پروژه‌های شبکه آبرسانی و شبکه فاضلاب یا تصفیه خانه فاضلاب بودند.

یادگاری با بیان اینکه در بخش کشاورزی اعتبارات کمتری از مصوبات جذب شده است، گفت: به خاطر اینکه اعتبارات این حوزه از صندوق توسعه ارزی تخصیص یافته است جذب صورت نگرفته است اما پروژه‌های توسعه روش‌های نوین آبیاری درحال انجام بوده و تاکنون هرچه تخصیص ‏گرفته‌ایم به صورت اسناد است که لازم است دستگاه‌های اجرایی دنبال این اسناد باشند.‏

وی افزود: روش انتخاب پروژه‌ها در سفر رئیس ‏جمهور بسیار کارشناسانه و مطلوب بود و مهم‌ترین و تاثیرگذارترین پروژه‌ها در استان که 55 پروژه ‏بودند انتخاب شدند که پروژه‌های نیمه‌تمامی بودند که سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در آنها درحال ‏مستهلک شدن بود.

رئیس مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی تصریح کرد: پروژه‌های دیگری مانند آبرسانی به شهر ساوه و خمین، تکمیل آبرسانی روستایی و ‏بهره‌برداری از 9 مجتمع در دهه فجر از 27 مجتمع تعریف شده از دیگر پروژه‌هایی است که بخشی ‏انجام و بخشی نیز درحال انجام است.‏

یادگاری با اشاره به پروزه‌های حوزه درمان استان مرکزی گفت: تخصیص کامل اعتبارات برای بازسازی بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج) کلانشهر اراک و همچنین تخصیص اعتبار مورد نیاز برای بیمارستان خنداب که نیازمند 1.5 میلیارد تومان اعتبار است تا مورد بهره‌برداری قرار گیرد و چنانچه این اعتبار تامین شود در ایم دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: تکمیل بیمارستان خنداب با توجه به اینکه تنها بیمارستان منطقه است که می بایست به 60 هزار نفر جمعیت شهرستان خدمات ارائه کند امری ضروری است و نیازمند عنایت و توجه ویژه دولت است.

رئیس مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی تصریح کرد: در بحث راه‌ها مشکلی نداریم و ابلاغ پروژه‌ها انجام شده است. مسیر پل دوآب خنداب باتوجه به اهمیت این محور و با توجه به اینکه تخصیص اعتبارات برای این مسیر برای سال 96 است تقاضا داریم این اعتبارات به امسال منتقل شود تا عملیات اجرایی این مسیر نیز تکمیل شود.

یادگاری با بیان اینکه بسیاری از پروژه‌های ورزشی استان نیمه‌تمام هستند خواستار تخصیص اعتبارات برای تکمیل این پروژه‌ها شد و گفت: 160 میلیارد تومان اعتبارات استان بوده که تنها 31 میلیارد تومان آن یعنی کمتر از 10 درصد تخصیص پیدا کرده است و تقاضا داریم باتوجه به اینکه بسیاری از پروژه‌ها هزینه نگهداری آن‌ها بالاست این اعتبارات به شکل کامل تخصیص یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار