برای حمایت قانونی و رسیدگی به امور امر به معروف و نهی از منکرشعبه ویژه در دستگاه قضایی کهگیلویه و بویراحمد تشکیل می شود.
کد خبر: ۸۸۱۵۸۷۰
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در جلسه دبیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه های اجرایی و تشکلهای مردم نهاد استان با بیان این مطلب گفت: ظرفیت های حمایت از آمران برای اجرا و احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر در قانون پیش بینی شده است که در دستگاه قضایی استان شعبه ویژه ای به همین منظور تشکیل شده است.
گشتاسبی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی استان با همکاری نیروی انتظامی،ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان و دستگاه های متولی تالارهای عروسی در استان ساماندهی شده است خواستار نظارت مستمر و بیشتر بر اماکن گردشگری و خوابگاه های دانشجویی استان شد و افزود:دستگاه قضایی استان این آمادگی را دارد تا در کنار سایر دستگاه ها در احیا این دو فریضه در جامعه تلاش کند.
علیزاده عضو ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان هم از سازماندهی گروه طلایه داران برای سرکشی و نظارت بر اماکن گردشگری و منازل استیجاری در ایام نوروز امسال خبر داد و گفت:کارت شناسایی برای آمران و ضابطان امر به معروف و نهی از منکر دستگاه های اجرایی استان صادر شده و برای گروه طلایه داران هم تا چند روز آینده صادر می شود.
وی از شناسایی و احصاء ده آسیب اجتماعی مهم پیش روی استان خبرداد و افزود: برخی از این آسیب ها از جمله تبعیض و و نداشتن تکریم مناسب ارباب رجوع مربوط به برخی ادارات و نهادهای اجرایی استان و بخشی مربوط به اتحادیه ها و صنوف مختلف است.
علیزاده گفت: تبعیض درادارات،نارضایتی بخش اعظمی از مردم استان را در پی داشته است که می طلبد مسئولان و دستگاه های نظارتی بیشتر دقت کنند.
محمدی معاون سیاسی و امنیتی استاندار نیز پیدایش، ماندگاری و تداوم انقلاب اسلامی ایران را نشات گرفته از نهضت عاشورای حسینی که یکی از اهداف اصلی این قیام تاریخی و ماندگار اصلاح امور جامعه و احیاء این دو فریضه الهی در جامعه بود دانست و گفت: همه وظیفه دارند در راستای تحقق این مهم در جامعه بیش از پیش تلاش کنند.
وی تبعیض در برخی ادارات و نهادها را یکی از مصادیق بارز منکرات دانست و افزود: این کار ضمن مغایرت با اصول و ارزشهای دینی و اسلامی موجب نارضایتی و بدبینی مردم از دولت و نظام می شود و ضرورت دارد آمران و رابطان امر به معروف و نهی از منکر ادارات با تذکر لسانی و در فضایی صمیمانه به مدیر و یا کارشناس متخلف جلوی این منکر را بگیرند.
ارسال نظرات