خبرهای داغ:
استاندار همدان با بیان اینکه 100 درصد اعتبارات سفر ریاست جمهوری در سال گذشته به استان همدان تخصیص یافته است، گفت: از 44 پروژه سفر ریاست جمهوری 30 پروژه آن به اتمام رسیده است و 12 پروژه نیز تا پایان سال مالی و دو پروژه دیگر در سال آتی به نتیجه خواهد رسید.
کد خبر: ۸۸۱۵۸۵۶
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدناصر نیکبخت امروز در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به فرارسیدن ایام الله دهه فجر اظهار داشت: دهه فجر نور و روشنایی و گذر از مرحله بسیار حساسی بود و کشور را از وابستگی رهایی بخشید و با هدایت‌های امام(ره) و پشتیبانی مردم متدین نهضت اسلامی به ثمر رسید.

وی افزود: امیدواریم این نهضت همچنان مستمر باشد و این را قدر بدانیم چراکه انقلاب اسلامی یادگار حضرت امام(ره) بوده و این یادگار به دست ما، امانت سپرده شده است.

استاندار همدان با اشاره به دستاوردهای نظام اسلامی تصریح کرد: در منطقه تصمیمات بدون حضور ایران اسلامی دیگر معنایی ندارد.

وی گفت: دیگر کشورها را در اطراف ایران می‌بینیم که دچار نا امنی‌ها و بحران‌ها شده‌اند ولی با این شرایط ایران سلامی در امنیت است.

نیکبخت عنوان کرد: با تعامل خوبی که دولت تدبیر و امید با حمایت‌های رهبری و پشتیبانی مردم داشته‌اند، در منطقه حرف برای گفتن داریم و حضور ایران برای تصمیماتی که گرفته می‌شود، دیگر ضروری است و بدون ایران شدنی نیست.

وی ادامه داد: دشمنان می‌خواستند با تحریم‌ها و ایجاد ایران هراسی، جمهوری اسلامی را از گردونه سیاست دنیا خارج بکشند ولی با تدبیراتی که اتخاذ شد، با تدبیرهایی که نمایندگان در شورای امنیت ملی داشتند به گونه‌ای عمل کردند که دیگر دشمنان حرفی برای گفتن ندارند.

استاندار همدان با بیان اینکه باید برجام به خوبی اجرا شود، گفت: امیدواریم این روند پیشرفت برجام تا نهایت اجرایی شده و آنچه که باید محقق شود.

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات دولت تصریح کرد: با وجود کمبود اعتبارات در سفر ریاست جمهوری 856 میلیارد تومان برای استان اعتبارات بودجه‌ای در نظر گرفته شده است.

نیکبخت با بیان اینکه 880 میلیارد تومان نیز پروژه‌هایی با سرمایه‌گذاری توسط هلدینگ‌ها و بخش خصوصی تعریف شد، عنوان کرد: 100 درصد اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان همدان تخصیص داده شد.

وی اظهار داشت: از 44 پروژه سفر ریاست جمهوری 30 پروژه آن به اتمام رسیده است و 12 پروژه نیز تا پایان سال مالی و دو پروژه دیگر در سال آتی به نتیجه خواهد رسید و این در صورتی است که تمام پروژه‌ها در حال اجرا است.

*اجرای 270 پروژه سلامت در استان همدان

استاندار همدان افزود: این خیلی مهم و ارزشمند است که در شرایط امروزی با توجه به وضعیت خزانه، بودجه و اعتبارات کامل پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه حدود 400 هزار میلیارد تومان از پروژه‌های سفرهای گذشته بلاتکلیف باقی مانده است، گفت: ما درصدد این هستیم که بخش خصوصی وارد شده و پروژه‌ها را اجرایی کند؛ این‌ها پروژه‌هایی بوده که کلنگ زنی شده و در دست مردم مانده است.

نیکبخت به بخش نظام سلامت اشاره کرد و گفت: دولت در طرح تحول نظام سلامت به خوبی عمل کرده و 270 پروژه جدید در استان با اعتباری بالغ بر 110 میلیارد تومان که به همت دانشگاه علوم پزشکی، استانداری و خیرین در حال اجرا است و تا پایان امسال تعداد زیادی از آنها نیز به اتمام خواهد رسید.

وی افزود: 9 بیمارستان در سفر ریاست جمهوری به استان در نظر گرفته شد که حدود 950 تخت به تخت‌های موجود نیز اضافه خواهد شد.

استاندار همدان با بیان اینکه تعداد زیادی پروژه در دهه فجر افتتاح و یا کلنگ زنی خواهد شد، گفت: کل اعتبارات پروژه‌ها 774میلیارد تومان است که از این میزان 604 میلیارد تومان اعتبار پروژه‌های افتتاحی و 172 میلیارد تومان نیز پروژه‌هایی است که کلنگ زنی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی حکم آن را دارد که باید بخش خصوصی فعال شود، خاطرنشان کرد: با فعال کردن این بخش اشتغال ایجاد خواهد شد و برای جلوگیری از افزایش بیکاری به طور قطع مثمر ثمر است.

نیکبخت افزود: در استان همدان بعضاً از گذشته‌های دور این بینش وجود داشت که کمتر در استان سرمایه‌گذاری شود ولی حال با تلاش همه این بینش و رفتار کم شده است و انتظار می‌رود کارشناسان نیز حرکت جهشی در این زمینه داشته باشند.

*بهره‌برداری از 944 کارگاه جدید در استان همدان

وی با اشاره به پرونده غارعلیصدر و حواشی ایجاد شده در این خصوص گفت: بنده جاپایی از نماینده مردم بهار و کبودراهنگ آقای پورمختار ندیدم و سوء تفاهمی پیش آمده بود و بر این تصور بود که غارعلیصدر به گونه‌ای واگذار شده باشد.

استاندار همدان ادامه داد: هیئت مدیره غار علیصدر اعلام کرده بود آمادگی دارد تا براساس دستورالعمل جدید دولت درباره شرکت‌ها عمل کند و مباحثی درباره تغییر اعضای هیئت مدیره یا تولی‌گری غار علیصدر توسط میراث فرهنگی وجود داشت که هیئت مدیره آمادگی لازم را اعلام کرد.

وی گفت: تمام موارد به دادستان دیوان محاسبات داده شد و ایشان پرونده را به شعبه ای ارجاع داد تا مورد بررسی قرار گیرد و تاکنون هیچ سوء استفاده و تضییع حقوق بیت المال به اثبات نرسیده و پرونده در حال بررسی و رسیدگی است.

نیکبخت با بیان اینکه در خصوص فرودگاه یک سری مشکلاتی وجود داشت ولی با برگزاری جلسات متعددی به نتایجی رسیده ایم، گفت: در هفته گذشته جلسه ای با مدیرعامل یکی از شرکت‌های هواپیمایی کشور در استان برگزار شد که این شرکت اعلام آمادگی کرده تا پروازهایی از فرودگاه همدان به تهران، مشهد و عتبات عالیات برقرار کند که امیدواریم تا پایان امسال پرواز همدان، تهران عملیاتی شود که اولین پرواز را قبل از پایان سال خواهیم داشت.

وی در خصوص ایجاد کارگاه‌های تولیدی در استان گفت: حدود یک هزار و 635 کارگاه در سال 93 و در سال 94 با یک هزار و 717 و همچنین در پنج ماهه اول سال95 حدود 944 کارگاه جدید در استان همدان به بهره‌برداری رسیده که تمام آنها خدمات نظام بوده است.

استاندار همدان با بیان اینکه قرار 10 و 12 ساله بود که راه آهن وارد استان شود، گفت: یکی از دلایل آن وجود تحریم‌های ظالمانه‌ای بود که صورت گرفت و این تحریم‌ها بر روی ریل های راه آهن نیز تاثیرگذار بوده است.

وی ادامه داد: بعضا شاهد این هستیم که می گویند تاثیر برجام چه بود و چه کرد و برجام نسبت به خودش نیز گشایش ایجاد کرد و این است که بعد از برجام ریل آزاد شد و برجام آمد ریل را فراهم کرد و حال شاهد آغاز راه آهن هستیم.

استاندار همدان بیان کرد: در روز گذشته یک هزار و 224 متر ریل‌گذاری انجام شده است که راه‌آهن همدان-تهران 78 کیلومتر تا همدان فاصله دارد که تمام تلاش بر این است تا این پروژه تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات