خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از اجرای 614 عنوان برنامه فرهنگی و هنری توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۱۵۸۵۵
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام محمدباقر کریمی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که با موضوع تشریح برنامه های کمیته فرهنگی ،هنری و اقلیتهای دینی ستاد دهه فجر اداره کل فرهنگ و ارشاد استان ترتیب یافت گفت: امسال این اداره کل 614 عنوان برنامه فرهنگی وهنری در مرکز استان و شهرستانها برای ایام الله دهه فجر درنظر گرفته است.

وی دیدار با خانواده شهدا، برگزاری شب شعر، نمایشگاه کتاب، برگزاری محفل انس با قران، به صدا در آمدن ناقوس کلیساها، رونمایی از آثار خطی استاد شهریار، اهدای کتاب در مناطق حاشیه نشین و محروم و شرکت فعال و حضور پرشور اصحاب فرهنگ و هنر در راهپیمایی ٢٢ بهمن از جمله برنامه های پیش بینی شده فرهنگی برای دهه مبارک فجر امسال عنوان کرد.

حجت الاسلام کریمی با تشریح جزییات اکران فیلم های منتخب سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در آذربایجان غربی همزمان با سراسر کشور نیز اظهار داشت: اکران فیلم های جشنواره فجر امسال با 48 ساعت تاخیر از تاریخ 14 تا 21 بهمن‌ماه در ارومیه آغاز خواهد شد.

وی افزود: تعداد 16 فیلم در جشنواره فجر ارومیه اکران می شود که هر فیلم در دو سانس و در دو شیفت صبح و بعد از ظهر نمایش داده می شود.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی خرید و فروش بلیت های جشنواره فیلم فجر را بصورت اینترنتی عنوان کرد .

وی در این جلسه در پاسخ به انتقاد یکی از خبرنگاران مبنی بر کاهش تعداد برگزاری کنسرت ها در این استان نیز گفت: ما هیچ مشکلی با سبک موسیقی نداریم اما اولویت ما موسیقی ایرانی و محلی است بعد از آن موسقی های پاپ در اولویت های بعدی ما می باشد.

وی افزود: ما برخی از کنسرت های پاپ که قبلا برگزار شده و ایجاد مشکل کرده اند دیگر اجازه برگزاری برای بار دوم را نمی دهیم.

حجت الاسلام کریمی تصریح کرد: البته با توجه به اینکه رسالت ما برگزاری کنسرت نیست اما معتقدیم کنسرتی که برگزار می شود باید معقول و متعارف باشد.

وی در ادامه در پاسخ به انتقاد خبرنگار دیگری مبنی بر کمبود سالن های سینمایی در ارومیه نیز اظهار داشت: گلایه مند واقعی خود ما هستیم.

وی گفت: استان آذربایجان غربی دارای 19 سینما است که 13 مورد آن متعلق به حوزه هنری، 2 مورد مربوط به هلال احمر ، 1 مورد تبلیغات و 1 مورد شهرداری بوکان و 2 مورد آن نیز مربوط به اشخاص می باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی تصریح کرد: اما نکته مهم این است که کیفیت سینماها باید توسط مالک رسیدگی شود.

حجت الاسلام کریمی گفت: ما حاضریم برای بهبود وضع سینماها به شرط اینکه تعداد صندلی های آن کم نشود کاربری تجاری نیز به آن اضافه کنیم.

وی اظهار داشت: حتی تلاش نیز می کنیم تا مجتمع های فرهنگی هنری را تجهیز به بخش دیجیتال نماییم که تا کنون نیز موفق به تجهیز 4 مجتمع فرهنگی و هنری در این استان شدیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: بنابراین همه بایستی تلاش نمایند تا بحران سینماهای استان حل شود.

ارسال نظرات