مدیرکل ستاد بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد از تشدید برنامه های آموزشی برای پیشگیری از بحران ها خبر داد.
کد خبر: ۸۸۱۵۸۵۰
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹
مدیر کل ستاد بحران استانداری در کارگروه آموزش و اطلاع رسانی و گرد و غبار با اعلام این خبر گفت: کار آموزش گروه های هدف با رویکرد دانش آموزان، صنعتگران، کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی در دستور کار قرار دارد.
علی وفایی مقدم به تاثیر و عوارض ناشی از وجود گرد و غبار بر سلامت محیط زیست اشاره کرد و افزود: دستگاه های عضو این کارگروه از تمام ظرفیت های خود برای کاهش اثرات این پدیده استفاده کنند .
در این نشست هاشمی مدیرکل محیط زیست استان هم نسبت به تغییر اقلیم و بیابانی شدن مناطق جنوبی استان هشدار داد و گفت: 40هزار هکتار از این مناطق در جنوب گچساران و بخش هایی از بهمئی به دلیل از دست دادن تراکم پوشش گیاهی و بروز پدیده ی خشکسالی به بیابان تبدیل شده است که اگر اقدامات و راهکارهایی برای جلوگیری از بیابانی شدن انجام نشود به سایر مناطق نیز نفوذ می کند.

هاشمی با بیان اینکه در استان هنوز کانونی برای ایجاد گرد غبار مشاهده نشده است افزود: پارسال 197روز هوای پاک و 148 روز هوای ناسالم در استان گزارش شده که امسال تعداد روزهایی با هوای ناسالم به 26روز کاهش پیدا کرد.
مدیرکل محیط زیست استان ایجاد ایستگاه های سنجش آلودگی هوا را مهم دانست و گفت: استقرار زودهنگام این ایستگاهها به خصوص در شهرهای جنوبی استان عاملی تاثیرگذار برای اعلام به موقع وضعیت اضطرار است.
در این کارگروه همچنین فرج الله شکوهی مدیرکل هواشناسی استان گفت: پارسال در شهرستان گچساران 52روزهوای آلوده، دهدشت 24 روز و بهمئی 55 روز هوای آلوده وجود داشت که امسال تنها شهرستان بهمئی بواسطه ی مجاورت با خوزستان 5 روز در مقایسه با پارسال افزایش هوای آلوده داشته اما در دیگر شهر های استان شاهد کاهش میزان آلودگیها بودیم.

 وی گفت: امسال به صورت میانگین 153و سه دهم میلیمتر در استان باران بارید در حالی که درمدت مشابه سال گذشته بیش از 300میلی متر باران در استان گزارش شد.
شکوهی ادامه داد: براساس مدلهای هواشناسی بهمن ماه جاری بارشها نرمال اما در اسفند بارش کمتر از نرمال خواهد بود. 
در این نشست اعضا در باره ی تحقق اولویت ها ی این کارگروه گفتگو کردند.
ارسال نظرات