خبرهای داغ:
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور:
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور پیش از ظهر امروز در آیین نکوداشت خدمات داوطلبانه و تجلیل از خیرین و داوطلبان جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: امسال در طرح فرشتگان رحمت که در آستانه عید نوروز اجرا می شود در راستای کاهش آسیب های اجتماعی علاوه بر توزیع بسته های عیدانه در بحث کارآفرینی اجتماعی هم ورود پیدا خواهیم کرد.
کد خبر: ۸۸۱۵۸۱۷
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان، فرحناز رافعبا گرامیداشت یاد و خاطره آتش نشانان جان باخته در حادثه پلاسکو ی تهران و تبریک سی و هشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی افزود: باید به تاسی از سیره امام راحل حقیقت جو بوده و با عطوفت و مهربانی با زیر دستان برخورد کنیم .

وی به رسالت اصلی تشکیل جمعیت های ملی و صلیب سرخ اشاره و بیان کرد: رسالت اصلی تشکیل جمعیت های ملی و صلیب سرخ ایفای نقش مدافع گری و مطالبه گری است و می توان گفت مهم ترین مسئولیت داوطلبان جمعیت هلال احمر نقش مدافعه گری و مطالبه گری است نقش مدافعه گری و مطالبه گری ما در راستای کاهش آسیب های اجتماعی بوده و ما باید جامعه ای پرسشگر داشته باشیم و از مسئولان و متولیان امور حق و حقوق شهروندان را مطالبه کنیم .

مشاور رئیس جمعیت در امور زنان ادامه داد: یکی از وظایف ما کاهش آسیب های اجتماعی است ما می توانیم با مطرح کردن بحث مقاوم سازی ساختمان ها و تعمیق در آگاهی بخشی ها و ایجاد حساسیت های عمومی ، مردم را نسبت به ایمن سازی محل زندگی شان حساس نموده و فرهنگ سازی لازم را پیاده کنیم .

رافع با اشاره به نقش مردمآذربایجان و تبریز در مقاطع مختلفتاریخی کشور در بسط و گسترش دادن فرهنگ داوطلبی اظهار داشت: با وجود نهادها و سمن ها و خیریه های مختلف، تبریز به عنوان شهر بدون گدا در کشور شناخته شده است که باید از این ظرفیت عظیم در برطرف کردن فقر و محرومیتی که در لایه های عمیق روستاهای این استان وجود دارد بهره جست .

وی به نحوه سنجش میزان اثر بخشی خدمات داوطلبانه اشاره و اظهار داشت: میزان اثربخشی فعالیت های داوطلبانه را می توانیم در زمان وقوع حوادثی مانند زلزله ارزیابی کنیم.

رئیس سازمان داوطلبان از خیرین و داوطلبان خواست نسبت به تشویق و ترغیب مردم برای تشکیل تشکل های مردم نهاد اقدام کنند .

فرحناز رافع تصریح کرد: شاید تا دیروز مردم ما بر اساس آموزه های دینی و بصورت فردی به اطرافیان و همسایگان کمک می کردند ولی امروز افزایش جمعیت و پیشرفت تکنولوژی و روش های نوین جهانی مستلزم کار جمعی است. بایدضمن تشویق مردم برای ایجاد تشکلدهای مردم نهاد، آن ها را به سمت و سوی آموزش های امدادیبرای کاهش آسیب های اجتماعی سوق دهیم .

وی با تاکید بر اینکه جمعیت هلال احمر تنها در امداد و نجات خلاصه نمی شود گفت: مهم ترین مسئله در بحث حوادث اقدامات پیشگیرانه است که متاسفانه در کشور ما مورد مغفول واقع شده و کمتر روی آن کار شده است که داوطلبان می توانند روی بحث کرده و تاثیر گذار باشند .

رافع فرهنگ سازی در بحث تصادفات جاده ای را بسیار مهم عنوان کرد و ادامه داد: تصادفات جاده ای علاوه بر گرفتن جان تعداد کثیری از هموطنان در ایجاد معلولیت های حادثه دیدگان و ناهنجاری های اجتماعی و اقتصادی و خانوادگی تاثیر مستقیم داشته و آستانه نشاط و امید را در جامعه کاهش داده و مشکلات عدیده ای را به بار می آورد که در این خصوص باید داوطلبان ما ورود پیدا کرده و نسبت به فرهنگ سازی رانندگی درست اقدام کنند.

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر در ادامه با ابراز نگرانی از ازدیاد بیمارهای قلبی و عروقی و اعتیاد در جامعه گفت: داوطلبان هلال احمر می توانند با ارائه هشدارهای لازم مردم را به اصلاح شیوه تغذیه دعوت کردهتا تبعات ناشی از این بیماری ها در جامعه کاهش پیدا کند .

رافع در بخش دیگری از سخنان خود به نقش بنگاه های اقتصادی در حوزه مسئولیت پذیری اجتماعی پرداخت و گفت: در بسیاری از کشورها، بنگاه های اقتصادی در حوزه مسئولیت پذیری اجتماعی کارهای بسیار مهم و بزرگی انجام می دهند که ما نیز در کشور خودمان در صد استفاده از ظرفیت بنگاه های اقتصادی در این حوزه هستیم .

مشاور رئیس جمعیت در امور زنان با بیان اینکهداوطلبان هلال احمر از ارکان اصلی تصمیم گیری در هلال احمر بوده و در تعیین سیاست های راهبردی جمعیت تاثیر دارند افزود: با رای مستقیم داوطلبان، اعضای شوراهای اجرایی شهرستان ها و هیات مدیره استان ها و اعضای مجمع عمومی و شورای عالی هلال احمر انتخاب می شود و سیاستهای راهبردی هلال احمر در شورای عالی تصویب می شود که اخیرا برنامه پنجساله هلال احمر برای نخستین بار تدوین شده و در شورای عالی تصویب و از اوایل سال 96 اجرایی خواهد شد .

وی به اهداف برنامه پنجساله هلال احمر اشاره کرد و گفت: از اهداف مهم برنامه پنجساله هلال احمر رسیدن به یک جامعه ایمن و آماده و افزایش تاب آوری جامعهبا استفاده از ظرفیت داوطلبان با ارائه آموزش ها و آمادگی و پیشگیری ها می باشد .

ارسال نظرات
پر بیننده ها