واحد تقطیر پالایشگاه آبادن که شب گذشته برای سومین بار در طول 3 سال اخیر آتش گرفته بود در مدت یک ساعت خاموش شد.
کد خبر: ۸۸۱۵۴۸۶
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج،  شب گذشته واحد تقطیر پالایشگاه آبادان دچار حریق شد.

در یک هفته اخیر این پس از فوت سه نفر از نیروهای پیمانکار در میدان گازی نرگسی گچساران و آتش سوزی در مخزن 2 میلیون لیتری خطوط لوله وخابرات استان تهران این سومین حادثه نفتی به شمار می رود.

رئیس روابط عمومی پالایشگاه آبادان دقایقی بعد از این حادثه اعلام کرد: این حادثه در برج ثانویه واحد تقطیر ٨٠ پالایشگاه به دلیل نوسان برق اتفاق افتاد که با تلاش کارکنان مهار شد و این واحد در مدار تولید قرار گرفت.

وی افزود: نوسان برق در این واحد منجر به ایجاد اختلال در سیستم پالایشی و قطع شدن برخی پمپها و در نهایت افزایش دمای برج ثانویه شد.

این مقام مسوول تصریح کرد:با انجام تعمیرات اساسی سالانه و عملکرد مطلوب شیرهای اطمینان، همچنین تلاش به موقع همکاران در واحد آتش نشانی، این آتش سوزی سطحی در کمتر از یک ساعت مهار شد.

وی با اعلام این که، این حادثه تلفات جانی و خسارات مالی در پی نداشت، تاکید کرد: هم اکنون آتش سوزی به طور کامل مهار و تمام واحدهای پالایشگاه نیز در مدار تولید قرار دارند.

بررسی های خبرنگار فارس حاکی از آن است که در طول سه سال گذشته این سومین حادثه آتش سوزی در برج تقطیر پالایشگاه آبادان به دلیل نوسانات برق بوده است.

اخیرا معاون وزیر نفت در شرکت ملی پالایش و پخش از طرح توسعه و بهسازی پالایشگاه آبادان توسط شرکت ساینوپک چین به مبلغ 3 میلیارد دلار خبر داده است.

ارسال نظرات