رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانك صنعت و معدن گفت: نظام پولی کشور از پرداخت هزینه ١٠ درصدی انتقال پول که قبل از اجرایی شدن برجام باید پرداخت می‌کرد، رها شده وسبب صرفه جویی برای کشور شده است.
کد خبر: ۸۸۱۵۴۶۳
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، علی اشرف افخمی در نشست بررسی بسته اعتباری پیشنهادی این بانك برای سال ١٣٩٦ افزود: بانك صنعت و معدن با سابقه ٦٠ ساله در بسیاری از زمینه ها نقش كلیدی ایفا نموده و با بهره‏گیری از پتانسیل های این بانك پروژه های كلانی در سطح ملی و منطقه ‏ای به بهره برداری رسیده و اجرایی شده است.

علی اشرف افخمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانك صنعت و معدن گفت: این بانك همواره در مسیر نوسازی و بهبود روش ها و فرایندها قرار دارد و تحقق این مهم را ضامن بقای خود در مسیر خدمت به صنعتگران كشور می داند.

افخمی رهبری و مدیریت حرفه ای را از اصول پایه‏ای فعالیت در این بانك برشمرد و اذعان نمود این بانك قادر بوده با بهره گیری از كار تیمی حتی در سخت ترین شرایط اقتصادی اقدامات ارزشمندی را برای توسعه بخش صنعت و همچنین گسترش مراودات بین المللی در راستای جذب منابع خارجی به ثمر برساند. عدم اضافه برداشت نزد بانك مركزی،‌ تسویه حسابهای بین المللی با بانكهای طرف حساب، همچنین گشایش اولین LC در اولین ساعات اجرایی شدن برجام و برقراری رابطه كارگزای با ٧٠ بانك از كشورهای مختلف اروپایی و آسیایی از جمله رهاوردهای این بانك بوده است.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن با بیان اینکه برجام آثار مثبتی در حوزه‌های بانکی به جای گذاشته، گفت: این بانک موفق شده است طی دو سال اخیر به میزان ٢ میلیارد دلار گشایش اعتبار اسنادی برای شرکت‌های ایرانی و خارجی انجام دهد.

وی یکی دیگر از آثار برجام در نظام بانکی کشور را تسهیل در جا به جایی و انتقال پول عنوان کرد و افزود: در حالی که قبل از برجام نمی‌توانستیم یک یورو جابه‌جا کنیم، بانک صنعت و معدن طی یک سال گذشته حدود ٢٠ میلیارد یورو پول جابه‌جا کرده است و این در حالی است که نظام پولی کشور از پرداخت هزینه ١٠ درصدی که قبل از برجام پرداخت می‌کرد، رها شده و دست‌کم تا دو میلیارد دلار برای کشور صرفه‌جویی شده است.

وی با اشاره به اینكه تمام اقدامات صورت گرفته حاصل كار تیمی است ، تصریح كرد : تمركز بر تخصص، مهارت و كار حرفه ای با بهره مندی از نیروهای كارآمد سبب موفقیتهای این بانك در عرصه داخلی و بین المللی شده است .

افخمی با اشاره به ضرورت توجه مدیران شعب استانی در راستای تجهیز منابع خاطر نشان كرد : در صورت توفیق شعب برای جذب منابع قادر خواهیم بود اختیارات اجرایی و فرآیندی آنها را افزایش دهیم تا شعب قادر باشند با ابزار مناسب به اهداف مناسب دست یابند.
وی تاكید كرد : امروزه در تمام دنیا بانكها به عنوان تنها صندوقی برای پرداخت وام و تسهیلات نبوده بلكه مجری ساماندهی گردش وجوه و منابع مشتریان خود می باشند و بانك و مشتری می بایست یك رابطه دوسویه با هم داشته باشند و متقاضی دریافت تسهیلات می بایست با سپردن گردش منابع مالی خود به بانك قبل از درخواست هرگونه تسهیلات نسبت به اثبات اهلیت خود به بانك مباردت ورزد.

افخمی در ادامه گفت: امروزه یكی از مهم ترین چالش های بنگاه های اقتصادی كشورما مدیریت وجوه و توازن بین منابع و مصارف است، لذا بانك و شعب آن نیز از این مهم مستثنی نبوده و باید به تراز بودن منابع و مصارف خود دقت ویژه داشته باشند. وی با تاكید مجدد بر انضباط مالی این بانك یاد آور شدند كه این مهم با همت ستاد و شعب بانك استمرار خواهد داشت.

در پایان مدیرعامل بانك صنعت و معدن بسته اعتباری پیشنهادی برای سال ١٣٩٦ را بعنوان یك راهنمای كلی و نقشه راه خواند و خواستار اجرایی شدن این بسته توسط مدیران شعب و ارائه پیشنهادات احتمالی برای بهبود و ارتقای آن شد.


ارسال نظرات