خانم گنجی گفت: وقتی همسرم از خانه بیرون رفت او را به حضرت زینب (س)و حضرت رقیه(س) سپردم به این دلیل، ته دلم قرص بود.
کد خبر: ۸۸۱۵۴۴۹
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۵
به گزارش سرویس راهیان نورخبرگزاری بسیج،روح الله قلی پور متولد 30 /6/59، جوانی از محله نعمت آباد تهران است که سال گذشته به عشق ائمه و دفاع از حریم اهل بیت(ع) راهی سوریه و نبرد با داعش شد.
جوانی که رفت و با دردها و زخم هایی از این نبرد برگشت که شاید اگر از نظر جسمی التیام یابند اما خاطره جوان هایی که می گوید در مقابل چشمانش شهید و زخمی شده اند را هرگز فراموش نخواهد کرد.او دردهایی در دل دارد که شاید به این راحتی التیام پیدا نکنند. او می خواهد دوباره راهی نبرد با داعش شود اما شرایط جسمی اش این اجازه را به او نمی دهد. او این روزها در خانه اش است اما دلش آنجا جا مانده.همانجا که برادرانش با غیرت و شجاعت مردانه ایستاده اند تا ما اینجا روی آرامش را ببینیم. روح الله قلی پور سال گذشته در خانطومان در ارتفاعات تلمور در کشور سوریه مجروح شده است و به درجه رفیع جانبازی نائل شده، او نظامی است و دارای مدرک فوق دیپلم است.
سال 81 ازدواج کرده و دارای دو فرزند پسر 10 و 6 ساله به نام های علی رضا و امیر حسین  است. او این روزها نگرانی اصلی اش درباره  بسیاری از خانواده های شهدای مدافع حرم است که بی سرپرست شده اند. از مردم و مسئولان می خواهد هوای این خانواده ها را داشته باشند. سراغ آنها بروید و از رشادت های شهدای آنها بنویسد.
نگذارید خانواده هایشان احساس تنهایی کنند. روح‌الله‌را بيشتر بچه‌هاي بسيجي محله مي‌شناسند. چراكه او سال‌هاست در مدارس و پايگاه‌هاي بسيج به نوجوانان و جوانان آموزش‌هاي دفاعي و نظامي مي‌دهد و از بسيجي‌هاي فعال ناحيه مقاومت بسيج ابوذر است. شايد به همين خاطر است كه هنوز هم خانه آنها از آمد و شد مهمانان كه براي عيادت مي‌آيند خالی نمی‌شود. در ادامه گفت و گوی خبرنگار کوله بار با "لیلا گنجی" همسر این جانباز گرامی را می خوانید.
از ویژگی های اخلاقی همسرتان می گویید؟
مومن و با ایمان بودنش و صداقتش در زندگی از همه چیز بیشتر برایم مهم است.
چندبار به سوریه اعزام شده بود؟
اولین بار همان سال گذشته بود که مجروح و جانباز شد.
زمانی که قصد رفتن کرد شما موافقت کردید ؟
حقیقتش را بخواهید من اصلا تصوری از این قضایا نداشتم. چون اولین بار بود که می رفت.اوائل می ترسیدم برود و اتفاقی برایش بیفتد اما بعدها کم کم راضی شدم. روح الله با صحبت هایش درباره وضعیت سوریه و حرم حضرت زینب(س) من را متقاعد کرد.

از کدام ناحیه جانباز شدند و تصمیم به رفتن دوباره دارد؟
از ناحیه پاهایش؛خیلی دوست دارد دوباره برود اما به خاطر پاهایش اذیت می شود و نمی تواند.وضعیت جسمانی اش اجازه نمی دهد فعلا.آنطور که من خبر دارم تک تیر انداز او را مورد هدف قرار می دهد و پایش زخمی می شود.
 
همسرم را بارها به حضرت زینب(س) سپردم
وقتی همسرتان رفت چه حسی داشتید؟
 وقتی همسرم از خانه بیرون رفت  او را به حضرت زینب (س)و حضرت رقیه(س) سپردم.گفتم وقتی به چنین جائی می روی شما را به این دو خانم بزرگوار می سپارم بنابراین استرس داشتم دلهره داشتم ناراحت بودم اما در عین ته دلم یک جورهایی قرص بود.
از زمانی که خبر مجروحیت را شنیدید، بگویید؟
10 روز بیمارستان بستری بود.خانواده همسرم اطلاع داشتند اما من نمی دانستم. من بعد از 10 روز فهمیدم. مادرم آمد خانه مان و گفت اینطوری شده. ناراحت شدم. مگر می شود آدم چنین خبری را بشنود و ناراحت نشود.
این روزها تهمت هایی متوجه مدافعان حرم است که برای پول و دستمزدهای میلیونی می روند،چه پاسخی دارید به این تهمت ها ؟
اگر خدای نکرده اتفاقی برای همسرم می افتاد با پول می شد چیزی را جبران می کرد ؟ اینها همه حرف است و نمی دانم چطور این حرف ها را می سازند و به زبان می آورند.این افراد مدیون شهدا هستند. اگر امثال همسرم نروند و نمی رفتند دشمن شاید امروز داخل مرزها بود. اگر این جوان ها نبودند و خونشان ریخته نمی شد مگر ما الان می توانستیم در ایران به راحتی زندگی کنیم.
راهیان نور حس و حال خوبی برایمان دارد
 
چیزی هست  که بخواهید برای تسلای همسران شهدای مدافع حرم بگویید؟
می خواهم بگویم ناراحت همسرانشان نباشند، آنها جای خوبی رفته اند، برایشان فقط صبر حضرت زینب (س)را از خداوند می خواهم و دعا می کنم خداوند اجراشان را بدهد.



عکس جانباز مدافع حرم روح الله قلی پور با مادرش
 در اردوهای راهیان نور شرکت کرده اید تا به حال؟
بله. یک بار رفته ام. خیلی حس و حال خوبی دارد. تازه می فهمی آن جوان هایی که زمان دفاع مقدس رفتند و از جان خود گذشتند برای چه رفتند و کجا رفتند و چه کردند.
 اهداف شهدای مدافع حرم و شهدای دفاع مقدس را به هم نزدیک و شبیه می دانید؟
من معتقدم هر دو برای دفاع از این آب و خاک می روند و برای اینکه پای دشمن به داخل مرزهای کشور باز نشود. اما فکر می کنم شهدای مدافع حرم مظلومانه به شهادت می رسند. خیلی از شهدای مدافع حرم حتی پیکرهایشان برنمی گردد تا خانواده هایشان برای آخرین بار آنها را ببینند.
 

ارسال نظرات