نماینده ولی فقیه در استان یزد:

پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز نیازمند نظارت به هنگام و کامل است

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه نباید در کار مردم سخت‌گیری‌های بی‌مورد انجام داد، گفت: پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز نیازمند نظارت به هنگام و کامل است.
کد خبر: ۸۸۱۵۴۴۴
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار با رئیس و نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی یزد، با اشاره به اینکه تغییر کاربری باید معنای درستی داشته باشد، اظهار داشت: در بعضی شهرهای کشور تغییر کاربری‌ها مشکلات زیادی ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر اینکه در این شهرها باید جلوی ساخت‌وسازهای غیرمجاز و تغییر کاربری گرفته شود، گفت: اما اینکه فردی در باغ 5 هزار متری خود بخواهد یک اتاقی برای انباری و یک اتاق برای اسکان و استراحت احداث کند را نمی‌توان تغییر کاربری دانست.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه برداشت غلط از قانون مشکل‌ساز است، گفت: گاهی مواقع بعضی افراد به سخت‌گیری‌هایی انجام می‌دهند که اصلا نیاز به چنین سخت‌گیری‌هایی وجود ندارد.

ناصری عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که باید در زمینه ساخت و سازهای غیرمجاز به آن توجه صورت گیرد، بحث آگاه‌سازی مردم و ارائه آموزش‌های لازم به آنهاست.

نماینده ولی فقیه در استان یزد عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که در ارتباط با ساخت و سازهای غیرمجاز وجود دارد این است که اقدامات پیشگیرانه انجام نمی‌شود و بعد از اینکه ساخت و ساز صورت گرفت، به سراغ مالک برویم که چرا تخلف کرده است.

وی با بیان اینکه نظارت باید به هنگام و درست باشد، ادامه داد: در صورتی که به محض شروع به کار ساخت و ساز نظارت صورت گیرد، نه تنها ساخت و ساز غیرمجاز انجام نمی‌شود، بلکه زمین‌های مردم هم از بین نمی‌رود.

امام جمعه یزد عنوان کرد: در بعضی موارد هم سخت‌گیری‌هایی صورت می‌گیرد که کار مردم بدون دلیل به غقب می‌افتد، برای مثال زمینی در یکی از نقاط استان یزد در وسعت 100 متر و بدون هیچ درخت و آبی وجود دارد ولی اجازه تغییر کاربری به مالک داده نمی‌شود.

ارسال نظرات