در طرح‌های اجرایی اقتصادمقاومتی حوزه مقاومت بسیج کوثر 1 سپاه اراک برای 65 نفر فرصت اشتغال فراهم شد.
کد خبر: ۸۸۱۵۴۳۷
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ مشاغل خانگی شاید بهتر و بیشتر از دیگر مشاغل آزاد نرخ بیکاری را در شهرها و روستاها کاهش می دهد؛ چرا که با هزینه کم و بهره مندی از وامهای خود اشتغالزایی قابل اجرا است.

تسهیلاتی که به همت بسیج سازندگی در اختیاز متقاضیان مشاغل خُرد و خانگی قرار می‌گیرد تا چرخ اقتصاد کشور را به گردش درآورده و سهم خود را در راستای رشد اقتصادی ایفا کنند.

مشاغلی که گرچه به ظاهر کوچک به نظر می‌رسند ولی بی‌شک توجه و رونق بخشیدن به آن‌ها می‌تواند خود زمینه ساز گام‌های بزرگتری برای دستیابی به اهداف اقتصادمقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی باشد.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج کوثر 1 سپاه ناحیه مقاومت اراک صبح روز یک شنبه 10 بهمن‌ماه بازدیدی از طرح‌های اقتصادمقاومتی این حوزه مقاومت انجام داد.

بازدیدی که با هدف ایحاد انگیزه و شناسایی استعدادها و توانمندی بسیجیان و ترویج اقتصادمقاومتی انجام شد.

طرح‌هایی از جمله کارگاه تولیدی گیره پرده، کارگاه قالی‌بافی، و کارگاه خیاطی و ملزومات آشپزخانه که هر کدام ضمن ایجاد درآمد بستری را برای اشتغال فراهم آورده‌اند.

این سه طرح اقتصادمقاومتی در مجموع برای 65 نفر فرصت اشتغال فراهم آورده‌ است؛ کارگاه تولیدی گیره پرده با ایجاد اشتغال برای ۴٠ نفر، دو کارگاه قالی بافی با ایجاد اشتغال برای ٢٠ نفر و کارگاه تولیدی و خیاطی ملزومات آشپزخانه با ایحاد اشتغال برای ۵ نفر از جمله کارگاه‌هایی هستند که به مناسبت دهه مبارک فجر مورد بازدید و سرکشی قرار گرفت.

انتهای پیام/
ارسال نظرات