امام جمعه ملایر با اشاره به اینکه دوران جهاد اصغر گذشته است، گفت: امروز دوران جهاد اکبر است بنابراین باید دولت اسلامی به برکت کسانی که پای انقلاب ایستادند و جنگیدند در برابر ظلم، پای کار بیایند و دولت اسلامی را ایجاد کنند و منافع نظام را مد نظر بگیریم.
کد خبر: ۸۸۱۵۴۲۶
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، حجت الاسلام محمدباقر برقراری در جمع پیشکسوتان بسیجی شهرستان نهاوند ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره ) و شهدای انقلاب اسلامی بیان داشت: دهه فجر یادآور غرورآفرینی ابرمردانی است که با ایثار و جهاد و شهادت باعث به ثمر رسیدن این انقلاب شدند.

وی به فرآیند انقلاب اسلامی از دیدگاه مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: این فرآیند ۵ مرحله دارد و همه بدانند که گفته شده با انقلاب اسلامی کار تمام نشده و بخشی از این انقلاب شکل گرفته است و باید همه تلاش کنیم که آخرین مرحله از این انقلاب را ایجاد کنیم .

امام جمعه ملایر با اشاره به دیدگاه مقام معظم رهبری افزود: مرحله اول ایجاد و تشکیل انقلاب اسلامی بود که این انقلاب در سال ۵۷، با رهبری امام خمینی(ره) و با حمایت مردم با آن همه سختی‌ها و گرفتاری‌ها و با همه فراز و نشیب‌هایی که بود، شکل گرفت .

وی ادامه داد: سرنگون کردن حاکمیت ۲۵۰۰ ساله که ریشه در غرب و شرق دوانده و حامی آن غرب و شرق است و تمام ابرقدرت‌های جهان از او حمایت می‌کنند، کار آسانی نبود.

برقراری اضافه کرد: ابر ایمانی لازم بود تا در مقابل این ابرقدرت‌ها بایستد و امام خمینی(ره) با فرزندان در گهواره سال ۴۲ در مقابل آنها ایستادند و حکومت نور و روشنایی را که لرزه بر حاکمیت طاغوت بود، ایجاد کردند و در این راه بسیاری از جوانان انقلابی به شهادت رسیدند.

امام جمعه شهرستان ملایر گفت : در دوران شکل گیری انقلاب، رژیم طاغوت سازمان امنیت ملی (ساواک) را راه‌اندازی کردند و در این راه تعداد زیادی از بزرگ مردان این انقلاب را به شهادت رساندند.

وی افزود: مرحله دوم ایجاد نظام اسلامی که بر گرفته از اسلام و قانون الهی است که سال‌ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این قانون به عنوان سر فصل حکومت اسلامی و برگرفته از اسلام است.

برقراری اضافه کرد: مرحله سوم ایجاد دولت اسلامی است یعنی ایجاد حکومت اسلامی که تمام مسئولینش فکر و عملشان از سرچشمه جوشان اسلام باشد.

وی با بیان اینکه سخت‌ترین دوران، دوران تشکیل دولت اسلامی است که باید تلاش کرد به این مرحله رسید، گفت: همانطوری که مراحل اول و دوم به دست تربیت‌یافتگان مکتب عیسایی امام راحل شکل گرفت، حکومت و دولت اسلامی نیز باید به دست همین مجمع فکری شکل بگیرد.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه سفر جهاد و شهادت باز است، گفت: زمانی مردم از جانشان گذشتند اما امروز باید از فرهنگ و آبرو مایه گذاشت.

وی با اشاره به اینکه دوران جهاد اصغر گذشته است، تصریح کرد: امروز دوران جهاد اکبر است بنابراین باید دولت اسلامی به برکت کسانی که پای انقلاب ایستادند و جنگیدند در برابر ظلم، پای کار بیایند و دولت اسلامی را ایجاد کنند و منافع نظام را مد نظر بگیریم.

برقراری افزود: مرحله چهارم تشکیل کشور اسلامی است، دشمن دراین خصوص شگردهایی را به کار بسته است و در مراحل مختلف با توطئه‌هایی وارد شده و امروز با جنگ نرم پا به میدان گذاشته و فرهنگ ایران را نشانه گرفته است.

وی در پایان به پنجمین مرحله فرآیند انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: این مرحله ایجاد تمدن اسلامی است و باید ۴ مرحله قبل گذرانده شده تا به این مرحله برسیم که بتوانیم تمدن اسلامی را به دیگر کشورها صادر کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات