بوشهر-عضو مؤسسه سیره شهدا شعبه قم در ادامه گفت: مشکل امروز ما این است شناخت ما از مطالعه کم است و اصلا مشکل بزرگ ما این است که تمرین نمی‌کنیم تا بزرگ شویم و این موضوع، همان فرمولی است که شهدا داشتند و این فرمول تبدیل زندگی شهدا به تمرین بود.
کد خبر: ۸۸۱۵۴۰۴
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۰

به گزارش  خبرگزاری بسیج از شهرستان کنگان، حجت الاسلام محمود شهرجردی عضو مؤسسه سیره شهدا شعبه قم  در مراسم یادواره شهدا و آبروی محله در شهر بنک گفت: امروز  ما آنقدر نام شهدا و شهادت را شنیده ایم که برای ما عادی شده است در حالی که کشورهای خارجی بیشتر از ما با شهدا انس دارند.به گفته وی، شهیدان زنده اند و روزی خوار خدا هستند اما چون ما خیلی به زندگی دنیا پیچیده ایم دیگر نمی توانیم وجود آنها را در کنار خودمان لمس کنیم.

حجت الاسلام شهرجردی با تأکید براین که نگاه ما به شهدا باید تغییر یابد، گفت: در سفرهای کاروان راهیان نور در طلائیه به بچه ها گفتم این تفکر را که وقتی کاری نداشتید و بیکار بودید به مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس نیایید، بلکه وقتی عازم مناطق عملیاتی 8 ساله دفاع مقدس شوید که عاشقانه دل هایتان گرفته باشد.

وی در ادامه با اشاره به این که انسان باید رند و زرنگ باشد و در سؤال کردن، سؤال های خوب بپرسد گفت: از یک مادر پیر شهید سؤال کردند بعد از شهادت پسرت چه خبر؟ مادر شهید در جواب گفت، برخی اوقات او را در چارچوب درب خانه می بینم و باز هم همین سؤال بار دیگر تکرار شد و چون خیلی از جواب ها را مجاز نیستند، اما در جواب سؤال دوم خیلی کوتاه جواب داد، من وجودش را در کنارم حس می کنم.

عضو مؤسسه سیره شهدا شعبه قم در ادامه گفت: مشکل امروز ما این است شناخت ما از مطالعه کم است و اصلا مشکل بزرگ ما این است که تمرین نمی‌کنیم تا بزرگ شویم و این موضوع، همان فرمولی است که شهدا داشتند و این فرمول تبدیل زندگی شهدا به تمرین بود.

وی یاد آور شد: جنگ 8 ساله دفاع مقدس به ما نشان داد در سن 14 سالگی هم می توان مرد شد و بزرگ شد و براین اساس بود که مادر شهید حسین علم الهدی می گوید من حتی یک بار ندیدم حسین از قرآن و نهج البلاغه دور شود، از این رو برای این که ما شرمنده شهدای خود نشویم لااقل روزی دو صفحه نهج البلاغه را بخوانیم.

حجت الاسلام شهرجردی در ادامه با بیان این که برخی این گونه القا می کنند تا نام شهید آمد باید غمگین بود گفت: خدا فرمول شاد بودن را به رزمندگان اسلام داده بود، چون رزمندگان و شهدای ما با خدا بودند، کمپانی انرژی و نشاط نیز بودند، بنابراین کسانی که دست شان در دست خدا است معرفت شان هم زیاد است.

 

ارسال نظرات