اختصاص 10 میلیارد تومان برای توسعه گردشگری استان

10 میلیارد تومان برای ایجاد و توسعه زیرساخت های گردشگری در کهگیلویه وبویراحمد تخصیص یافت.
کد خبر: ۸۸۱۵۳۹۸
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۶
معاون عمرانی استاندار در کارگروه گردشگری استان گفت: این اعتبار در سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت و از این میزان یک میلیارد تومان برای بهسازی و ساخت سرویس های بهداشتی در اماکن عمومی و مکانهای گردشگری استان هزینه شده است.
پژمان نیک اقبالی افزود: اعتبارات مطلوبی هم در بخش بهسازی،نوسازی و تجهیز اردوگاه های دستگاه ها و ساخت چهار پارک اسکان برای مسافران،صرف شده است.
وی گفت: 2 میلیارد تومان دیگر نیز به حوزه محیط زیست استان برای خرید تجهیزات شامل بی سیم،دوربین های دید در شب، دوربین های ویژه گردشگران و تکمیل موزه محیط زیست و پارک ملی دنا اختصاص یافت.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد افزود:برای تبدیل غار ده شیخ به یکی از قطب های گردشگری، این غار به مدت 30 سال به سرمایه گذار واگذار شد تا این منطقه را به امکانات گردشگری و رفاهی مجهز کند.

پژمان نیک اقبالی افزود: غار ده شیخ از جنس گچی و آهکی، دارای دهلیزها و راهروهای شناسایی شده زیادی است و تاکنون 60 هزار متر مربع از مساحت این غار برای بازدید گردشگران،بازگشایی شده است.
محمود باقری مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد هم در این جلسه گفت: با زیر ساختها و امکانات فراهم شده، این استان روزانه می تواند 180 هزار نفر را اسکان دهد.
هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد نیز دراین جلسه با اشاره به اینکه آموزش و پرورش می تواند روزانه 10 هزار نفر را در مدارس اسکان دهد،گفت:سامانه پذیرش گردشگران در تعطیلات نوروز، از هم اکنون برای ثبت درخواست مسافران نوروزی فعال است.
ارسال نظرات