مدیر عامل آزمایشگاه فنی ومکانیک خاک کشور از اجرای نظام نامه جامع کنترل کیفی راه ها و محورهای ارتباطی کشور برای نخستین بار در کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۸۱۵۳۹۴
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۳
مدیر عامل آزمایشگاه فنی ومکانیک خاک کشور در آیین تودیع و معارفه مدیران پیشین وجدید آزمایشگاه فنی ومکانیک خاک استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این مطلب گفت:کنترل کیفی راه ها در حال حاضر ، استانی و داخلی انجام می شود که با اجرای این نظام نامه استان ها به صورت منطقه ای مشخص و کارشناسان مناطق با نظارت بر محورهای استان ها از دانش و تجربیات مشترک یکدیگر استفاده می کنند.

سید رضا حسینی افزود: هم اکنون14هزار کیلومتر از راه های کشور برای مطالعه و ارایه روش های نگه داری به شرکت ازمایشگاه فنی ومکانیک خاک کشور واگذار شده است.
وی با اشاره به اینکه پارسال بیش از 8 ونیم میلیارد تومان تجهیزات منحصر به فرد برای انجام کارهای آزمایشگاهی خریداری بهره برداری شد، گفت:این شرکت دستگاه هایی در اختیار دارد که می تواند باسرعت 100 کیلومتر، ترک هایی باعرض یک میلیمتر را از سطح راه ها برداشت و نتیجه ی مطالعات را به مرکز گزارش دهد، با این وجود فناوری های جدید نمی توانند خطاها را پوشش دهند واساس کار ما رعایت استاندارد جهانی است.
مدیر عامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک کشور در خصوص واگذاری این شرکت به بخش خصوصی هم افزود: به علت خلاء قانونی واگذاری این شرکت به بخش خصوصی اکنون امکان پذیر نیست.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با اشاره به نبود آزاد راه در استان و وجود تنها 20 کیلومتر بزرگ راه گفت: هزینه ی هر کیلومتر راه درکهگیلویه وبویراحمد 5/3برابر استان های کشور است و این بودجه زیادی را برای توسعه راه های استان می طلبد.
پژمان نیک اقبالی افزود:آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در استان بازوی توانمند طرح های عمرانی است واین آزمایشگاه با تعامل با دستگاه های اجرایی نقش مهمی در توسعه ی فعالیت های عمرانی استان دارد.
علیمردانی مدیر کل راه وشهرسازی استان هم در این مراسم بااشاره به اعتبارات ضعیف در استان به خصوص در زمینه راه و آزمایشگاه فنی ومکانیک خاک گفت:تلاش می شود از طریق اسناد خزانه ی ملی مطالبات آنها پرداخت شود.
وی با اشاره به قضیه فرو ریزی ساختمان پلاسکو افزود:کیفیت ودقت در آزمایشگاه خاک در بخش طرح های عمرانی برابر است باجان انسان ها و نداشتن دقت وکیفیت مشکلات زیادی را به بار می آورد.
در پایان این مراسم علاء الدین حسانی حقیقی به عنوان مدیر آزمایشگاه فنی ومکانیک خاک استان منصوب شد.

ارسال نظرات