مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: 10 شهید گمنام سال‌های دفاع مقدس که به تازگی مورد تفحص قرار گرفتند در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در شهرهای نور، آمل، بهشهر، ساری و سلمانشهر تشییع و تدفین می‌شوند.
کد خبر: ۸۸۱۵۳۲۰
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، سردار عبدالله ملکی در جلسه هماهنگی مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام در مازندران اظهار کرد: 10 شهید گمنام سال‌های دفاع مقدس که به تازگی مورد تفحص قرار گرفتند در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در شهرهای نور، آمل، بهشهر، ساری و سلمانشهر تشییع و تدفین می‌شوند.
 وی افزود: شهدای گمنام روز چهارشنبه 27 بهمن مراسم خاصی وارد استان شده و مراسم وداع با این شهدا بعد از نماز مغرب و عشاء در حسینیه عاشقان کربلای ساری برگزار می‌شود.
 
مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به اینکه شهرستان نور میزبان دو شهید گمنام از عملیات کربلای چهار منطقه ام‌الرصاص و عملیات خیبر جزیره مجنون است، بیان کرد: این دوشهید بزرگوار به ترتیب 24 و 17 ساله هستند که به ترتیب در سال‌های1365 و  1362 به شهادت رسیدند و قرار است پس از تشییع در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور خاک‌ سپاری انجام شود.
 
وی افزود: شهرستان آمل میزبان یک شهید گمنام 18 ساله از عملیات کربلای چهار سال که در تاریخ چهارم دی ماه 65 در منطقه عملیاتی ام‌الرصاص به شهادت رسید و برنامه‌ریزی شد که در دانشگاه علوم قرآنی آمل به خاک سپرده شود.
 
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اعلام اینکه اینکه دو شهید گمنام دیگر میهمان مردم شهرستان بهشهر هستند، بیان کرد: این دو شهید گمنام قرار است در دانشگاه فناوری این شهرستان خاکسپاری شوند که این دو شهید بزرگوار  به ترتیب 21 و 27 ساله هستند که شهید نخست در تاریخ 20 اسفند ماه 63 در عملیات بدر شرق دجله و شهید دوم در تاریخ پنج آبان‌ماه 61 در عملیات محرم منطقه عملیاتی شرهانی به شهادت رسیدند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه شهرستان ساری هم میزبان دو شهید گمنام است، افزود: شهید گمنام 17 ساله که قرار است در دانشگاه پردیس فرهنگیان صدیقه طاهره تدفین شود، در تاریخ 20 اسفندماه 63 در عملیات بدر شرق دجله به شهادت رسید.

ملکی ادامه داد: شهید دوم که قرار است در دانشگاه پردیس فرهنگیان شریعتی خاکسپاری شود، در تاریخ 20 اسفندماه 63 در سن 21 سالگی در شرق دجله و در عملیات بدر به شهادت رسید.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران افزود: مراسم تشییع دو شهید گمنام شهرستان ساری ساعت 9 صبح روز یکشنبه اول اسفند ماه از مسجد جامع ساری به سمت میدان شهدا برگزار و سپس شهدا به محل خاکسپاری انتقال داده خواهند شد.

وی بیان کرد: همچنین شهرستان سلمانشهر میزبان سه شهید 19، 22 و 28 ساله خواهد بود که به ترتیب در تاریخ پنج آبان‌ماه 63،  چهار دی ماه 65 و سوم اسفندماه 62 در منطقه عملیاتی شرهانی عملیات محرم، ام‌الرصاص عملیات کربلای 4 و جزیره مجنون عملیات خیبر به شهادت رسیدند.

ملکی در پایان بیان کرد: محل تدفین این سه شهید گمنام متعاقبا به اطلاع مردم شهیدپرور استان  می‌رسد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها