عسکری با تأکید بر اینکه مهم‌تر از انقلاب کردن حفظ انقلاب است، بیان کرد: همه دنیا منتظر بودند که این انقلاب پس از سه دهه از بین برود اما انقلاب اسلامی ایران همانند شهابی در آسمان ظلمانی عصر حاضر پیدا و پنهان می‌شود و ماندگار است.
کد خبر: ۸۸۱۵۳۱۶
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، فرمانده سپاه ناحیه چالوس با اشاره به اینکه سرآغاز جنبش‌های اسلامی منطقه و قیام‌های اروپا و امریکا ناشی از انقلاب امام(ره) بود، تصریح کرد: اینکه بعد از ۳۸ سال از پیروزی انقلاب حقانیت کلام و راه حضرت امام خمینی(ره) خودش را نشان داد.
 
جابر عسکری بدر نشست خبری که به‌مناسبت ایام‌الله دهه فجر با اشاره به نقش رسانه در انقلاب، اظهار کرد: اینکه پیام امام خمینی(ره) در زمان تبعید به اینجا منتقل می‌کرد و آن‌چه این انقلاب را حرکت می‌داد حضور رسانه‌ها و پیام‌های انتقالی رهبر بود.

وی با بیان اینکه نقش رسانه‌ها در حرکت و استمرار انقلاب اسلامی واضح است، افزود: قبل از اینکه انقلاب ما الگویی برای جهان باشد استمرار این انقلاب بود که سبب ماندگاری آن شد.

این مسؤول با بیان اینکه چرا پس از ۳۸ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز تأثیرگذاری آن باقی است، افزود: چون استمرار حرکت انقلابی مردم ایران بود که در دنیا اثر گذاشت.

عسکری با تأکید بر اینکه مهم‌تر از انقلاب کردن حفظ انقلاب است، بیان کرد: همه دنیا منتظر بودند که این انقلاب پس از سه دهه از بین برود اما انقلاب اسلامی ایران همانند شهابی در آسمان ظلمانی عصر حاضر پیدا و پنهان می‌شود و ماندگار است.

وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ تمام  مظلومیت ائمه به دلیل استمرار انقلاب بود، اظهار کرد: قبل از اینکه انقلاب ما الگوی دنیا باشد استمرار این انقلاب الگوی دنیا شد.

فرمانده سپاه ناحیه چالوس با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) در زمان وفات خود از آینده اسلام و انقلاب به‌دلیل عدم هوشیاری ملت آن زمان نگران بود، خاطر‌نشان کرد: اما در وصیت نامه امام(ره) آمده است که با قلبی آرام و ضمیری امیدوار از حضور شما می‌روم و قطعا این به‌دلیل اطمینان ایشان از بصیرت مردم زمان خود بود.

این مسؤول با بیان اینکه این انقلاب مستمر و روه گسترش است، افزود: امریکا امید داشت که سوار بر موج انقلاب شود و با بهره‌گیری از افرادی مانند بازرگان، بنی صدر و... این انقلاب را شکست دهد که به‌خواست خدا امیدهایش محقق نشد.

عسکری با اشاره به اینکه بی‌نام امام(ره) انقلاب اسلامی ایران در هیچ‌جای دنیا شناخته شده نیست، بیان کرد: دهه فجر انقلاب اسلامی فرصتی استثنایی برای تجدید پیمان یک ملت با آرمان‌های انقلاب بوده و نشانی از عزم همگانی برای صیانت از این آرمان‌ها است.

وی با تأکید بر اینکه دهه فجر روز ارج نهادن به عزت و شرافت ملی و روز تجسم و تجمیع اراده‌های سه نسل در مسیر نیل به مقاصد برزگ است، تصریح کرد: هر کجا و هرگاه که از پیروزی ۲۲ بهمن یاد می‌شود چهره شهید و نقش خونین شهادت در برابر چشم‌ها پدیدار می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه چالوس با بیان اینکه دهه فجر در حقیقت ولادت امامت در این کشور به‌همان معنایی که خود امام و اسلام برای ما ترسیم کرده‌اند است، افزود: خداوند در قرآن کریم دو پیمان را برای بشر ترسیم کرد که شامل اطاعت از رسول و ائمه معصومین و پیمان نصرت و یاری است و این دو در کنار یکدیگر انقلاب را استمرار می‌بخشد.

این مسؤول پیمان رهبری و یاری از رهبری را در حال حاضر برای رسیدن به نتیجه مؤثر خواند و اظهار کرد: در حال حاضر پیمان اطاعت و پیمان یاری محتوای ولایت را تشکیل می‌دهد و ضرورت دارد تا  در این دنیای ظلمانی به این دو پیمان  متعهد باشیم تا به استمرار این انقلاب کمک شود

عسکری با بیان اینکه مردم در هشت سال دفاع مقدس ثابت کردند که در پیمان اطاعت و نصرت با رسول خدا وفادار هستند، خاطر‌نشان کرد: ملت ما در جنگ دفاعی با صدام نیز ثابت کرد که در ایمان و پیمان خود صادق است.

وی از اجرای بیش از ۲۰۰ برنامه برای ایام‌الله دهه فجر امسال توسط سپاه ناحیه شهرستان چالوس خبر داد و گفت: برنامه‌های محفل انس با قرآن در مسجد جامع سینوا، مجمع عالی بسیج شهرستان با تشکیل سه کارگروه، اجتماع حامیان مدافع حرم در مهدیه چالوس همزمان با روز تولد حضرت زینب در ۱۴ بهمن، عطرافشانی گلزارهای شهدای سراسر شهرستان، برگزاری مسابقات ورزشی، محفل انس با قرآن در مرزن‌آباد، افتتاح خانه محروم در قلب چالوس، افتتاح پایگاه مقاومت حدود هشت مورد و برنامه راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن که امیدواریم با حضور گسترده مردم باشکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار شود از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته است.

فرمانده سپاه ناحیه چالوس از تشکیل ستاد پشتیبانی جبهه مقاومت اسلامی در این شهرستان خبر داد و افزود: تا زمانی‌ که ظلم وجود داشته باشد این ستاد وجود دارد و ملت ایران در این زمینه تاکنون کم نگذاشتند و قطعا این‌راه ادامه پیدا می‌کند.

این مسؤول با اشاره به اینکه در ستاد پشتیبانی جبهه مقاومت تاکنون چندین خودرو اقلام و کالا جمع‌آوری شده است، افزود: قرار است تا بعد از نماز جمعه این هفته چالوس از کالاهای اهدایی لیست‌برداری شده و ارزش کالاها و پول‌های نقدی مشخص شده و با حضور مسؤولان و رسانه‌ها و مردم این  کاروان حرکت می‌کند.

عسکری هدف از راه‌‌اندازی ستاد پشتیبانی جبهه مقاومت اسلامی را حفظ حس انسان‌دوستی در داخل و خارج  از کشور خواند و افزود: با توجه به اینکه ملتی که مرز سیاسی نداشته باشد نمی‌تواند مرز آب و خاکی خود را حفظ کند قطعا این برنامه در راستای حفظ مرز سیاسی کشور است.

وی با انتقاد از تفکر افرادی که می‌گویند چراغی که به خانه رواست به مسجد چرا است، افزود:  قطعا امینت امروز به برکت حضور مدافعان حرم و شهدا است و چون سوریه مرز سیاسی کشور ما است بنابراین کمک به محور مقاومت به‌معنای حضور ما در این کشورها است.

فرمانده سپاه ناحیه چالوس با تأکید بر اینکه  ثابت شد هیچ‌گونه تحولات منطقه بدون حضور ایران میسر نمی‌شود، افزود: ۲۰۰ هزار شهید دادیم که راه کربلا باز شود و اینکه با کارت ملی به کربلا می‌رویم نشان از اقتدار ملت ما دارد و مصداق این  واقعیت این‌ است که قدرت دفاعی کشور ما که امریکا حاضر می‌شود پای مذاکره بنشیند.

این مسؤول از اعزام راهیان نور دانش‌آموزی به‌مناطق عملیاتی خبر داد و گفت: در هفته گذشته ۸۰ دانش‌آموز به مناطق عملیاتی اعزام شدند.

عسکری ادامه داد: با توجه به اینکه این‌روزها کشور ما توسط سایت‌ها و ماهواره‌ها مورد هجمه قرار گرفته است اعزام دانش‌آموزی سبب می‌شود تا رازهای پنهان با حضور در مناطق جنگی توسط آنان کشف شود و در انتقال فرهنگ جهاد و شهادت نیز مؤثر است.

وی از توجه به مناطق ویژه شهرستان چالوس خبر داد و گفت: در این‌باره با تشکیل کارگروه‌های عمران و شهرسازی، بهداشت و فرهنگی سه نقطه در این شهرستان شناسایی شد و سعی داریم تا با حضور افراد در این مناطق از آسیب‌های مبتلابه این مناطق کاسته شود.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان چالوس در پایان گفت: یکی دیگر از برنامه‌‌هایی که توسط سپاه در حال برگزاری است اعزام شمس‌الشموس(طرح مهر درخشان رضوی) بود که ویژه اعزام افرادی بالای ۴۰ سال سن است که از ۱۵ سال گذشته به زیارت مشهد مقدس نائل نشدند و پس از اجرای مرحله نخست این طرح برای مرحله دوم در حال نام‌نویسی از سوی پایگاه‌های مقاومت بسیج و پایگاه‌های مساجد هستیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها