دستیار ارشد وزیر امور خارجه:

علمدار تعلیم و تربیت باید خود یک انسان تربیت شده ای باشد

دستیار ارشد وزیر امور خارجه گفت: آن کس که علمدار تعلیم و تربیت است اول باید خود یک انسات تربیت شده ای باشد و بعد دیگران را اصلاح کند وگرنه حرف او تأثیرگذار نخواهد بود و فایده ای هم ندارد.
کد خبر: ۸۸۱۵۲۹۹
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج گیلان از املش، حجة الاسلام مصطفی حائری فومنی دستیار ارشد وزیر امور خارجه در مراسم چهلمین روز درگذشت حجةالاسلام شیخ حسن مظفری که با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین در مسجد شهدای املش برگزار شد؛ با تجلیل از مقام علمی و سابقه مبارزاتی وی گفت:عالم و مبلغ دین کسی است که همچون شمع می سود تا روشنایی ببخشد و دیگران راه را پیدا کنند و رسالات الهی را ابلاغ و جامعه را روشنگری و هدایت می کند و از کسی جز خدا ترس و واهمه ندارد.

حجة الاسلام حائری فومنی گفت: یک عالم دینی واقعی باعث بیداری جامعه می شود و هنگامی که یک عالم دینی از دنیا می رود یک شکاف در اسلام ایجاد می شود که با هیچ چیز آن شکاف پر نمی شود البته عالمی که گول زرق و برق دنیا را نخورد و حق را در جامعه جاری و ساری کند.

دستیار ارشد وزیر امور خارجه گفت: با توجه به تأکید قرآن باید عالم شناس بود و به دنبال عالمی باید رفت که حرف حق را می زند گرچه حرف حق ممکن است تلخ باشد و یک عالم فقیه خدمتگزار عامل به  دین می تواند در جاامعه بسیار اثرگذار باشد.

وی افزود: اگر می خواهید امر به معروف و نهی از منکر و تبلیغ کنید نباید با زبان باشد زیرا زبان شعار است بلکه باید با عمل خویش باشد و اگر عالمی فاسد باشد جامعه ای را فاسد می کند جامعه هم فاسد می شود.

حجة الاسلام مصطفی حائری فومنی گفت: قرآن آن دسته از عالمان دینی را که مردم را دعوت به دین می کنند ولی خویش به آن عمل نمی کنند را مذمت کرده است. آن کس که علمدار تعلیم و تربیت است اول باید خود یک انسات تربیت شده ای باشد و بعد دیگران را اصلاح کند وگرنه حرف او تأثیرگذار نخواهد بود و فایده ای هم ندارد.

گفتنی است که مرحوم حاج شیخ حسن مظفری متولد سال 1321 در روستای جورکاسر از بخش مرکزی املش، با سابقه مبارزاتی علیه رژیم ستمشاهی در دهه 40 و چندبار در رژیم گذشته بازداشت و زندانی و شکنجه شد و همچنین از سال 62 تا 74 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بود

ارسال نظرات
آخرین اخبار