فرماندار املش گفت:99درصد جمعیت شهرستان املش از نعمت حداقل سواد خواندن و نوشتن برخوردارند.
کد خبر: ۸۸۱۵۲۹۷
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج گیلان از املش، یونس محمودی در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان گفت:با شناسایی 22 بیسواد در این شهرستان و تحت پوشش سواد قرار گرفتن آنان، نرخ رشد باسوادی جمعیت 10 تا 49 ساله شهرستان املش به 99 درصد رسیده است.

فرماندار املش گفت: با اعتباری معادل 6 میلیارد ریال 9 کلاس درس جدیدالاحداث دهه فجر در شهرستان املش افتتاح می شود و 300 میلیون تومان اعتبار امسال برای احداث 2 واحد آموزشی و تعمیرات مدارس شهرستان املش اختصاص یافته است.

بهرام صفری مدیر آموزش و پرورش شهرستان املش گفت: هوشمندسازی مدارس این شهرستان از سال 90 آغاز شده و تاکنون 39 واحد آموزشی در مقاطع مختلف تحصیلی اعم ازدخترانه و پسرانه به تجهیزات هوشمند درحد نیمه الکترونیک و تمام الکترونیک مجهز شده اند که از این تعداد 13 واحد آن با اعتباری معادل 80 میلیون تومان در سال جاری انجام شده است.

حجةالاسلام والمسلمین محمدصفری امام جمعه املش گفت: اهمیت آموزش و پرورش بر کسی پوشیده نیست و همه دولت ها به این نتیجه رسیده اند که همه پیشرفت ها ریشه در قدرتمندی آموزش و پرورش آن کشور دارد وگرنه جامعه به رشد و پیشرفتی نائل نمی شود.

امام جمعه املش گفت: کسب علم پس از ایمان به خدا مورد تأکید و سفارش همه ی ادیان الهی بوده و است فلذا هزینه کرد در آموزش و پرورش غرامت نیست بلکه غنیمت و سرمایه گذاری است و هرچه هزینه کرد بیشتر شود به همان اندازه سرمایه گذاری بیشتر و جامعه به سمت رشد علمی سوق می یابد.

در پایان مقرر شد که جشن تکلیف 200 دختر دانش آموز 9 ساله در هفته اول اسفند و جشن ستارگان و تجلیل از 40 دانش آموز برتر پذیرفته شده در کنکور سراسری در هفته آخر اسفند برگزار و مرکز مشاوره در جنب مدرسه پروین اعتصامی املش ایجاد و کوچه میهن شهر املش که مدرسه شهید باهنر با 270 دانش آموز در آن واقع شده آسفالت شود.

ارسال نظرات