تولیدکننده محصولات نانو :

مشکل عدم ورود محصول نانو به بازار توان اقتصادی مردم است

تولید کننده نانو: تاکنون ۲۰ محصول نانو تولید کردم که بسیاری از آنان آمادگی ورود به بازار را ندارد و در گام نخست برای ورود محصول به بازار باید میزان درآمد مردم را بسنجیم و گاهی مجبور به پایین آمدن چند برابری قیمت هستیم.
کد خبر: ۸۸۱۵۰۹۶
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳

مردم نسبت به محصولات نانو آشنایی ندارند/برگزاری کلاس های آموزشی راهی برای رفع مشکل فروش تولیدکنندگان

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، هادی شیدایی ،اهل شهرستان جویبار از سال ۸۹ فعالیت در حوزه پژوهش نانو را آغاز کرد و پس از ورود به دانشگاه، آزمایشگاهی کوچک برای تحقیقات حوزه نانو در دانشگاه ساخت وبه تدریج دانشجویان بیشتری برای انجام تحقیقات به آزمایشگاه آمدند و با همکاری مسئولان بزرگتر شد.

وی در حال حاضرکارشناسی ارشد نانو فیزیک دارد،  محصول نانوسیال نشا برای خودرو و ساختمان را تولید و تجاری سازی کرده و به مدت ۲ سال است که شرکتی با عنوان نانو مواد نشا شمال «نانو تکنولوژی شمال ایران»راه اندازی کرده است.

نانوسیال نشا،محصولی برای کاهش مصرف سوخت

شیدایی درباره محصول نانوسیال نشا،گفت:این محصول سبب کاهش مصرف سوخت، افزایش طول عمر قطعات و روغن می شود و سهم بسزایی در کاهش هزینه تعمیر و تعویض قطعات دارد.

این محقق به تازگی طرحی درباره مکمل رنگ «نانو پودر»را تهیه و به سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری مازندران معرفی کرده است.

عضو سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری مازندران درباره طرح نانو پودر ،گفت:این پودر داخل رنگ اضافه می شود و با افزایش خاصیت مکانیکی و فوتوکاتالیستی ،تحمل فشار در رنگ را بالا می برد و سبب طول عمر بیشتر آن می شود.

وی با اشاره به تفاوت نانو تکنولوژی صنعتی و پژوهشگاهی، افزود:در نانو پژوهشگاهی کافی است یک مقاله خوب از مطالبی که جمع آوری کرده ایم، بنویسیم ولی در نانوتکنولوژی باید محصولی بسازیم که قدرت ورود و رقابت در بازار را داشته باشد.

این صنعت گر با بیان اینکه ۲۰ الی ۳۵ درصد شرکت های ژاپنی از محصولات نانو صنعتی استفاده می کنند،اضافه کرد:ورود به صنعت دارای شرایط خاص خودش است به طوری که براساس درآمد عمومی جامعه باید محصول تولید کنیم.

آشنایی نداشتن مردم با محصولات ساخته شده از نانو

شیدایی آشنایی نداشتن مردم با محصولات ساخته شده از نانو را یکی از مشکلات فعالان این حوزه عنوان کرد و افزود:در حال حاضر به صورت موردی مردم از محصولات استفاده می کنند ولی برای گسترش فضای بازار نیاز به تبلیغات از سوی رسانه ها داریم.

عضو سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری مازندران با اشاره به اینکه تاکنون ۲۰ محصول نانوتولید کردم ولی بسیاری از آنان آمادگی ورود به بازار را ندارند،گفت:در گام نخست برای وارد کردن محصول به بازار باید میزان درآمد مردم را بسنجیم و گاهی مجبور به پایین آمدن چند برابری قیمت هستیم.

این کارشناس با بیان اینکه بزرگترین حمایت مسئولان از شرکت های تولیدکننده محصولات نانو باید کمک به گسترش تولید باشد،افزود:در حال حاضر شرکت ها توان تولید پایینی دارند و سرمایه گذاران هم با هدف مشارکت علمی و معنوی همکاری می کنند که در نهایت برای محقق گران تمام می شود.

این تولیدکننده با تأکید برحمایت مسئولان از محصولات واقعی نانو،اضافه کرد:عده ای هستند که وام های بزرگی برای تولید محصولات نانو می گیرند ولی در عمل فعالیتی انجام نمی دهند چون ساخت محصولات نانویی کار آسانی نیست و نیاز به دانش و تجربه دارد.

مشکل اساسی تولید کنندگان واقعی زد و بند های اداری است

این صنعت گر با اشاره به اینکه مشکل اساسی تولید کنندگان واقعی زد و بند ها و کاغذ بازی های اداری مربوط به داوری و تایید محصولات هست،افزود:این مسائل جز اتلاف سرمایه و عقب افتادن زمان عرضه محصول، هیچ سودی برای یک تولید کننده واقعی ندارد.

وی ادامه داد:در نتیجه برند های بزرگ و محصولات کنونی بازار به جای دانش بنیان شدن سعی می کنند تا براساس نیاز بازار و تلاش خودشان تولیدات خود را معرفی کنند.

لزوم حمایت مسئولان از تولیدکننده های فعال و ضعیف

این صنعت گربا اشاره به اینکه برخی خریداران هزینه محصول را در زمان لازم پرداخت نمی کنند، افزود:از مسئولان انتظار داریم با کاهش هزینه های تمام شده محصولات،به تولیدکنندگان ضعیف وفعال در بازار کمک کنندو تولیدات را به صورت نقدی خریداری کنند.

شیدایی با بیان اینکه سپاه و پایگاه های بسیج می توانند خریداران خوبی برای محصولات نانو باشند،گفت:ولی متأسفانه علیرغم برگزاری جلسات متعدد با مسئولان ،خرید بزرگی از جانب این نهاد صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ سازی لازم درباره آشنایی عمومی نسبت به محصولات نانو در جامعه صورت نگرفته است،افزود:به همین دلیل بسیاری از اقشار مردم و حتی مسئولان نسبت به محصولات تولیدی با علم نانو آگاهی ندارند.

برگزاری کلاس های آموزشی راهی برای رفع مشکل فروش تولیدکنندگان

عضو سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری مازندران برگزاری کلاس های آموزشی در زمینه آشنایی و استفاده از محصولات نانویی را راهی برای رفعمشکل فروش تولیدکنندگان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه استقرار در مرکز رشد برای یک پژوهشگر که در حال ساخت محصول، مناسب است،تصریح کرد: ولی برای تولید کننده ای که با وجود مشکلات مالی درحال کار است، فایده ای ندارد.

این کارشناس افزود:به همین دلیل بسیاری از شرکت بزرگ تولیدی دنبال دانش بنیان شدن یا حضور در مراکز رشد نیستند.

توان تولید محصولات به دلیل داشتن نام دانش بنیان نیست

این محقق با اشاره به اینکه توان تولید محصولات به دلیل داشتن نام دانش بنیان نیست بلکه به پشتکار و تلاش تولیدکنندگان بستگی دارد،اضافه کرد:به عنوان مثال خودم بدون هیچ کمکی از سازمان یا موسسه ای  شرکت تولیدی راه انداختم.

شیدایی ادامه داد: با مشکلات مالی فراوان در حال کار هستم ولی فعالیت در قالب شرکت خصوصی که محصول نانو واقعی تولید می کند را به شرکتی با  پسوند و پیشوند محصولات کپی و غیر واقع دارد،ترجیح می دهم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها