از 80 درصد معادن مطالعه شده و شناخته شده کشور، حدود 40 درصد در استان زنجان قرار دارد که به دنبال اخذ مجوزهای لازم به منظور بهره‌برداری مناسب تر از این نعمت خدادادی هستیم.
کد خبر: ۸۸۱۴۹۹۸
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در جلسه برگزیدگان و اعضای شورای دانشگاه زنجان، به خلاهای موجود در آموزش تکنسین‌ها در کارگاه ها و مراکز تولیدی و صنعتی اشاره کرد و گفت: کاردانان و تکنسین های بخش های تولیدی و صنعتی، به منزله پلی میان مهندسین و کارگران شاغل در مجموعه ها و کارگاه‌ها به شمار می‌آیند، ولی هم‌ اکنون در کشور در زمینه تربیت و تامین این نیرو‌ها خلاء و کمبود جدی وجود دارد.

اسداله درویش امیری با یادآوری اینکه استان زنجان در حوزه معدن از ویژگی های متمایزی نسبت به سایر استان های کشور برخوردار است، افزود: از 80 درصد معادن مطالعه شده و شناخته شده کشور، حدود 40 درصد در استان زنجان قرار دارد که به دنبال اخذ مجوزهای لازم به منظور بهره‌برداری مناسب تر از این نعمت خدادادی هستیم.

وی بخش صنعت را یکی از محورهای توسعه استان دانست که دانشگاه باید نقش اساسی و همراهی بیشتری برای توسعه صنعت استان داشته باشد و با اشاره به برخورداری از وضعیت مطلوب در سه مولفه اصلی آب، خاک و هوای مناسب در استان، یادآور شد: با حمایت های دولت یازدهم در این بخش، میزان تولیدات کشاورزی استان 5/2 برابر بیشتر از میزان مصرف استان است.

استاندار زنجان راه اندازی پارک علم و فناوری در استان را به عنوان تنها استان فاقد این مرکز، ضروری دانست و گفت: در صورتی که وزارت علوم مجوزهای لازم را صادر کند، این استان می تواند در دهه فجر امسال صاحب پارک علم و فناوری شود.

درویش امیری همچنین بر ضرورت ایجاد ثبات در بخش مدیریت مراکز آموزش عالی در کشور تاکید کرد و گفت: هرچه عمر مدیریت ها در مراکز آموزش عالی استمرار یابد و طولانی تر شود، به اهداف مدیریتی بیشتری دست می یابیم و تجربه سال های گذشته مراکز آموزش عالی کشور، موید این مطلب است.

مقام عالی استان با اشاره به اینکه در حوزه های علمی و مراکز آموزش عالی باید رفتارها سنجیده تر و برخوردها دقیق تر باشد، تاکید کرد: با توجه به اینکه دانشگاه ها محل اجتماع جمعی از صاحب نظران و اندیشه پردازان در حوزه های مختلف و در سطح بسیار عالی می باشد، بنابراین مدیران دانشگاه ها باید قدرت تحمل و تعامل بالایی داشته باشند. زیرا مدیریت در محیطی که همه اهل فکر و پژوهش و دانش و صاحب نظرند، دشوار است.

استاندار زنجان فعالیت و تعامل میان مدیریت، اعضای هیئت علمی و دانشجویان را مطلوب دانست و افزود: باید کارنامه دانشگاه در حوزه پژوهش و دانش بر اساس شرایط کشور مورد قضاوت قرار گیرد تا با رفع نواقص موجود به ایده آل ها برسیم.

گفتنی است در ادامه این جلسه تعدادی از مدیران و روسای دانشکده های دانشگاه زنجان به بیان دیدگاه‌ها، نظرات و مشکلات آموزشی پرداختند.

ارسال نظرات