وزیر سابق کشاورزی در گفتگو با «بسیج»:

آخوندی سند راهبردی بلند مرتبه سازی و مسکن شهری و روستایی را فراموش کرده است

خلیلیان با بیان اینکه پلاسکو جزو بلند مرتبه هایی بود که آخوندی بر آن نظارت نداشت افزود: وزیر محترم مسکن عزم جدی برای توسعه مسکن شهر و روستا نداشته و بلند مرتبه سازی ایمن برای شان به فراموشی سپرده شده است.
کد خبر: ۸۸۱۴۹۶۸
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۸

صادق خلیلیان وزیر سابق کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، در خصوص اینکه بلند مرتبه سازی سند تدوینی  راهبردی وزیر راه و مسکن است اظهار داشت: وزارت راه و شهر سازی و به ویژه جناب آخوندی عملا در این دوره  4ساله نتوانسته وظایف خوبی انجام دهد.

وی با بیان اینکه پلاسکو هم جزو بلند مرتبه ها محسوب می‌شود ولی آخوندی نظارت لازم نسبت به این موضوع نداشت افزود: وزیر محترم مسکن و شهرسازی عزم جدی برای توسعه مسکن شهر و روستا نداشته است از اینرو ساخت مسکن در طبقات پایین شهرسازی، نوسازی و بلند مرتبه سازی به فراموشی سپرده شده است.

وزیر سابق کشاورزی اضافه کرد: وزارت راه و شهرسازی تنها بر روی واردات هواپیماهای خارجی تمرکز داشته است  چرا که در مدت  4 ساله که از فعالیت دولت یازدهم سپری شده است تنها یک هواپیمای ایرباس با تکنولوژی نه چندان بالا وارد کرده است.

خلیلیان خاطر نشان کرد: حوزه مسکن و شهر سازی در یک دولت از جایگاه  ویژه ای برخوردار است و متاسفانه ذوق زدگی و افتخار آخوندی در این است که یک هواپیمای ایرباس را برای اقشار خاصی وارد کرده این در حالی است که  عموم ملت ایران به دلیل فقر معیشتی که دارند نمی توانند از سیستم حمل و نقل هوایی استفاده کنند.

وزیر سابق کشاورزی با ابراز نگرانی در مورد شکاف طبقاتی که در وزارت مسکن و شهرسازی انجام شده است گفت: ذوق زدگی دولتمردان از هواپیمای خارجی گویا نشان این است که قصد دارند به کشورهای خارجی علامت بدهند که ایران جایگاهی همچون جایگاه کشورهای آفریقایی پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری بسیج، کارشناسان اقتصادی بر این باورند که بلند مرتبه سازی برای اینکه توسعه داشته باشد باید از یک سیستم کنترل مسائل  و مشکلات ناشی از آن بر اساس قوانین و مقررات کاربردی عمل کنند و پدیده را تحت کنترل بیاورند. در این تلاش شهرهای ما در حال حاضر شاهد رشد و گسترش ساختمان های بلند مرتبه بر چهره خود می باشند و این در شرایطی صورت می گیرد که شناخت صحیحی از اهمیت موضوع وجود ندارد. و قانون و مقررات کنترل کننده نیز در دسترس نیست.

گفتنی است در سال های اخیر روند بلند مرتبه سازی در ایران رشد چشمگیری داشته است لذا بررسی زیر ساخت در تسهیل فرایند بلند مرتبه سازی، ترویج سیاست های ملی مسکن، بهینه سازی و بلندمرتبه سازی، مشارکت و تلاش برای اصلاح قوانین و مقرات نیاز دارد تا بتواند  اقدامات لازم برای تسهیل و امنیت فعالیت بلندمرتبه سازی و سرمایه گذاران مسکن فراهم کند.

شایان ذکر است که صدور خدمات فنی و مهندسی ، استانداردهای اجباری در بلند مرتبه سازی کاهش آسیب های زیست محیطی  در بلند مرتبه سازی، ارتقا و انتظام بخشی به نظام مدیریت برساخت و ساز ساختمان های بلند مرتبه، ایمن سازی ساختمان های بلند مرتبه در برابر سوانح طبیعی و بحران ها اینها بخشی از مسائلی است که باید توسط وزارت مسکن و شهرسازی شکل می‌گرفت تا بتواند کمیته ها و کمیسیون های مسوول بررسی در ساختار تفضیلی بلند مرتبه سازی را در نظر بگیرند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار