معاون معماری-شهرسازی شهرداری زنجان:
طبق آخرین نقشه ابلاغی 511 هکتار بافت فرسوده در شهرستان زنجان وجود دارد
کد خبر: ۸۸۱۴۹۳۵
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون معماری-شهرسازی شهرداری زنجان با بیان اینکه طبق آخرین نقشه ابلاغی 511 هکتار بافت فرسوده در شهرستان زنجان وجود دارد، گفت: بیشتربافت های فرسوده در منطقه 3 زنجان قرار دارد.

مهرداد سلطانی به وضعیت بافت های فرسوده شهرستان زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر طبق آخرین نقشه ابلاغی 511 هکتار بافت فرسوده در شهرستان زنجان وجود دارد.

وی با بیان اینکه سیاست‌های تشویقی در راستای نوسازی واحدهای مسکونی در زنجان به متقاضیان ارائه می‌شود، گفت: اعمال تخفیف 50 درصدی هزینه صدور پروانه در بافت فرسوده در راستای نوسازی واحدهای مسکونی اعمال می‌شود.

معاون معماری-شهرسازی شهرداری زنجان خاطرنشان کرد: خارج از شهرداری تسهیلاتی برای نوسازی بافت های فرسوده شهرستان زنجان اعطا می شود.

سلطانی به استقبال شهروندان از نو سازی بافت های فرسوده اشاره کرد و افزود: استقبال شهروندان زنجانی از نوسازی بافت های فرسوده بستگی به سالهای مختلفی دارد چرا که در یکی دو سال اخیر به علت رکود بازار ساخت و ساز میزان ساخت و ساز ها کم شده که به مراتب نو سازی بافت های فرسوده شهرستان زنجان کم می شود.

وی طولانی بودن فرآیند صدور پروانه ساختمانی و نیاز به اصلاح سند را از مهمترین مشکلات احیای بافتهای فرسوده عنوان کرد و افزود: به دلیل اینکه واحدهای مسکونی این مناطق نیاز به عقب نشینی و تعریض معبر دارند، باید دوباره نقش‌برداری شوند.

ارسال نظرات