خبرهای داغ:
دبیر علمی و اجرایی جشنواره سورنای وحدت گفت: ششمین جشنواره موسیقی نواحی ایران با حضور گروه‌های موسیقی اقوام ایرانی در باشگاه دانشگاه شیراز واقع در خیابان ساحلی، ساعت ۱۸ فردا برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۸۱۴۸۸۲
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷
آرش اوستا اظهار داشت: ششمین جشنواره موسیقی نواحی ایران با حضور گروه‌های موسیقی اقوام ایرانی در باشگاه دانشگاه شیراز واقع در خیابان ساحلی، ساعت 18 فردا برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه گروه‌های موسیقی مناطق گیلان، آذربایجان، فارس، خراسان شمالی و خراسان جنوبی، کردستان، منطقه بختیاری و لرستان در این جشنواره حضور دارند، گفت: این جشنواره به وحدت و مشترکات فرهنگی اقوام ایرانی می‌پردازد.

اوستا با بیان اینکه ششمین جشنواره موسیقی سرنای وحدت در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در روزهای  10 و 11 و 13 بهمن ماه در محل تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و باشگاه دانشگاه شیراز برگزار می‌شود گفت: هر روز 6 گروه موسیقی در دو بخش آثار خود را اجرا می‎کنند که بخش نخست از ساعت 18 تا 20 و بخش دوم از ساعت 21 تا 23 زمان‌بندی شده است.

دبیر علمی و اجرایی جشنواره سورنای وحدت افزود: در ششمین جشنواره موسیقی اقوام ایرانی در شب نخست که آیین گشایش آن در باشگاه دانشگاه شیراز است، گروه «ایستم» از خراسان شمالی به سرپرستی حسین علیزاده، گروه گیلان به سرپرستی و خوانندگی استاد ناصر وحدتی، گروه ایلسس به سرپرستی آرش صفری از استان فارس و موسیقی قشقایی در ساعت‎های 18 تا 20 و 21 تا 23 به اجرای قطعات خود می‎پردازند.

اوستا خاطرنشان کرد: گروه‎های شبدیز، بوشهر و تاراز چکاد و کاشمر به سرپرستی محمد ناصری، گروه بختیاری به سرپرستی مسلم شریفی و خوانندگی کورش اسدپور در روز دوم و محل تالار حافظ فرهنگ و ارشاد فارس در همان ساعت‎های یاد شده اجرا دارند.

دبیر علمی و اجرایی جشنواره سورنای وحدت اظهار داشت: گروه کردستان و سنندج به خوانندگی و سرپرستی فؤاد پیشوا، گروه «عاشیقلر» از آذربایجان شرقی به سرپرستی و خوانندگی عاشیق احد ملکی علیشاه، نوای «سرنای وحدت» را در تالار حافظ فرهنگ و ارشاد فارس طنین ‎انداز می‎کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها