در این چند وقت اخیر، زمین و زمان دست به دست هم داده اند تا تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری شتاب فوق العاده ای بگیرد. پلاسکو در میان خاک و آتش فرو ریخت و عده ای در پلاسکو سوختند تا دولتی ها عکس های یادگاری شان را بگیرند و در نقد های غیر منصفانه از خود رفع تکلیف کنند.
کد خبر: ۸۸۱۴۸۳۴
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲
پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، در این بین اما حکایت ایرباس شنیدنی تر است. پرنده ای که آمد. اما کمتر کسی است که از خود بپرسد به چه قیمتی؟ به قیمت خون شهیدان هسته ای؟ به قیمت رفع صوری تحریم های ظالمانه سه دهه اخیر؟ به چه بهایی؟ ایرباسی که با تدبیر دولت قرار است هر هفته در یک استان به نمایش گذاشته شود تا شاید مردم داستان تلخ قطار مشهد را از یاد ببرند.شاید فراموش کنند که بی تدبیری دولت چه امتیازاتی را از ملت سلب کرده است؟ شاید امیدوار به آینده ، منتظر صفر شدن تورم و گذر واقعی از رکود بمانند.

کارناوال تبلیغاتی ایرباس بیشتر از آن که نمایش یک دستاورد باشد در حقیقت پروپاگاندای پیش از انتخابات است.ایرباس مرجوعی یک کشور فرنگی این روزها مایه افتخار دولت مردان ایران است.

دولت تدبیر و امید این روزها فراموش کرده است که سالانه بیش از بیست هزار نفر از هموطنان عزیزمان در جاده ها کشته می شوند. فراموش کرده است که بیشتر مردم ایران زیر خط فقر هستند و امکان سوار شدن به هواپیمایی با بلیط چند صد هزار تومانی را ندارند. شاید فراموش کرده است که گورخواب ها هستند، کارتن خواب ها هستند و زیرپل خواب ها هم هستند. شاید هم دولت بدنبال سرپناهی برای مردم است تا در آینده ای نزدیک ایرباس خواب هم به این کلکسیون افتخارات اضافه شود. البته حق هم دارد.

وزیر میلیاردر چگونه می خواهد درد مردم را درک کند.چگونه می خواهد باور کند مردم ویلای چند هزار متری ندارند و چشم امید شان به همان خانه های به گفته ایشان مزخرف مسکن مهر است. حالا چهار سال از زمان پذیرش مسئولیت توسط مردان تدبیر می گذرد.فردو تعطیل شده ، نطنز نیمه تعطیل است و قلب راکتور آب سنگین اراک هم با سیمان پر شده است.دست مان کاملاً خالی شده است. اما چه باک؟ در عوض توانستیم یک فروند ایرباس مرجوعی را خریداری کنیم. ما هیچ گاه منکر نیاز کشور به بهبود ناوگان هوایی نبوده و نیستیم اما به راستی هواپیما و خرید آن، اولویت چندم هشتاد میلیون ایرانی است؟ مگر قرار بود در ازای امضای برجام تنها یک فروند ایرباس بگیریم که این گونه ذوق زده فرش قرمز بر سر راهش پهن کرده اید و هواپیمای نورسیده را کارناوال تبلیغاتی کرده و به سفر های استانی فرستاده اید؟ حق دارید.

حالا دیگر می توان به جرات گفت تنها دستاورد برجام برای دولت یازدهم ،همین ایرباس است و برخلاف ادعای مسئولین محترم دولت، دستاوردهای دیگر را حتی با عینک هم نمی شود مشاهده کرد. شاید بهتر باشد به جای اتکا به کدخدا ، با توکل بر خدا به فکر حل مشکلات مردم ، آن هم با تکیه بر توانایی های بومی باشیم و مد نظر داشته باشیم که مردم استان های محرومی همچون خراسان جنوبی بیش از اینکه نیاز به سوار شدن بر هواپیمای عاریتی داشته باشند به توسعه، بهسازی و نوسازی جاده های بین شهری و ایجاد اشتغال نیاز دارند.

افشين عابديني- مسئول حوزه بسيج شهيد باكري دانشگاه آزاد اسلامي بيرجند
ارسال نظرات