خبرهای داغ:
در گفتگو با مسئول بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی مطرح شد؛

مسافران راهیان نور قبل از این که شور شهدا داشته باشند باید شعور راه شهدا را درک کنند/اعزام بیش از 1500 نفردانشجو به اردوهای راهیان نور

مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان غربی، با اشاره به این که دانشجویان قبل از اعزام به راهیان نور باید خودسازی از لحاظ معنوی را در دستور کار قرار دهند گفت: با توجه به این که بتوانیم بهترین استفاده را از این سفر داشته باشیم، باید قبل از اردوهای راهیان نور حتما دل هایمان را به جنوب ببریم؛ حتما باید نفسمان را در این راه شهید کرده باشیم؛ مسافران راهیان نور قبل از این که شور شهدا را داشته باشد باید شعورراه شهدا را درک کنند.
کد خبر: ۸۸۱۴۸۲۶
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سید کاظم یکانی، مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار بسیج دانشجویی با اشاره به اردوهای راهیان نور امسال گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده توسط مدیر فرهنگی ناحیه بسیج دانشجویی استان با دانشگاه‌های مختلف قرار بر آن شد، با همکاری دانشگا‌ه‌ها و اساتید ظرفیت اردوهای راهیان نور را افزایش دهیم تا هر دانشجو در طول دوره تحصیل فرصت استفاده حداقل یک بار از اردوهای راهیان نور را داشته باشند.

وی در ادامه افزود: اعزام راهیان نور دانشجویی دانشگاه های استان در بازه زمانی 14 تا 25 اسفند صورت می گیرد و پیش بینی می شود بیش از1500 دانشجو به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شوند.

دکتریکانی تصریح کرد: با هماهنگی هایی که با اعضای قرارگاه راهیان نور استان صورت گرفته برای رفاه بیشتر حال دانشجویان، هزینه اعزام برای هر نفر 30 هزار تومان تعیین شده است.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی آذربایجان غربی با بیان این مطلب که راهیان نور امسال با برنامه ریزی های کاربردی و جالب در طول مسیر برای دانشجویان در نظر گرفته شده اظهار کرد: برنامه هایی که در طول مسیر برای استفاده هر چه بیشتر دانشجویان از این سفر معنوی توانستیم محیا کنیم از قبیل: ختم صلوات وقرآن همراه با پیام های قرآنی ، مسابقه کتابخوانی داخل اتوبوس ، پخش فیلم ومستندهای شهید آوینی و فیلم های عمار باتوجه به امکانات اتوبوس ، فضاسازی اتوبوس(آویختن سربند، دست نوشته هایی که دانشجو را به تفکر در طول مسیر یاری کند) ، سامانه پیامکی و کانال مجازی راهیان جهت بیان اخبار ورویدادهای مربوط به سفر وانتقال محتوا، کارت های دست ساز رزق شهدا وتفال و دیگر برنامه هایی که در طول مسیر خواهیم داشت.

وی با اشاره به این که دانشجویان قبل از اعزام به راهیان نور باید خودسازی از لحاظ معنوی را در دستور کار قرار دهند گفت: با توجه به این که بتوانیم بهترین استفاده را از این سفرداشته باشیم، باید قبل از اردوهای راهیان نور حتما دل هایمان را به جنوب ببریم؛ حتما باید نفسمان را در این راه شهید کرده باشیم؛ مسافران راهیان نور قبل از این که شور شهدا را داشته باشد باید شعورراه شهدا را درک کنند.

سید کاظم یکانی در خصوص اهداف برگزاری راهیان نور گفت: تبیین و ترویج معارف اسلامی دفاع مقدس و انتقال هنرمندانه آن به نسل جوان امروز به منظور ماندگاری و اجرایی نمودن این مکتب در زندگی جوانان ، تحکیم پیوند ارزشی نسل جوان دفاع مقدس و نسل امروزی و بروز و ظهور اقتدار آن دوران در نسل امروزی، برای مقابله با استکبار و استعمار از اهداف مهم برگزاری راهیان نور است.

مسئول بسیج دانشجویی استان با توجه به تاثیرات اردوهای راهیان نور در دراز مدت بر روحیه دانشجویان و خروجی این طرح اذعان کرد: تاثیر احساسی به سرعتی که می آید، به همان سرعت از بین می رود. در حالی که این اردوها باید بهانه ای باشند برای حرکت زائر (یا مخاطب) به سمت کسب بصیرت و آگاهی در آن زمینه مورد نظر. ما باید زائر را به مناطق جنگ دیده بیاوریم در واقع او را کنجکاو و علاقه مند کنیم تا در مورد ارزش های دفاع مقدس که ارزشهای انسانی و الهی هستند مطلب بخواند، یاد بگیرد و متخلق بشود به آن ارزشها. آن ارزشها را به رفتار تبدیل کند. یعنی ما می خواهیم یک فرآیند هنجارسازی شکل دهیم.

وی حضور با بصیرت دانشجويان و انتقال آن به دیگر دوستان را از وظایف مسافران راهیان نور خواند و تاکید کرد: باید دانشجويان خاطرات خود را از این برنامه‌ها به سایر هم دانشجويان منتقل کرده و از این طریق به گسترش فرهنگ جهاد و شهادت کمک کنند.

ارسال نظرات