خبرهای داغ:

برند ایثار و شهادت بالاترین برند در نظام اسلامی است/ انجمن عکاسان دنبال سیاسی‌کاری نباشد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس با اشاره به تشکیل انجمن عکاسان هنرمند شاهد و ایثارگر فارس در آینده نزدیک، گفت: بالاترین برند در نظام جمهوری اسلامی، برند ایثار و شهادت است.
کد خبر: ۸۸۱۴۸۱۳
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲

رجبعلی راهی بعدازظهرامروز در نشست هنرمندان عکاس شاهد و ایثارگر استان فارس در این شهر اظهار داشت: برند ایثار شهادت در نظام جمهوری اسلامی ایران، بالاترین برند است و افسوس که نتوانسته‌ایم از آن خوب استفاده کنیم.

وی با اشاره به تشکل‌های مردم‌نهاد و رویکرد بنیاد شهید به شکل‌گیری این تشکل‌ها خاطرنشان کرد: شهدا وظیفه خود را در سال‌های دفاع مقدس به‌خوبی انجام داده و در حال حاضر جانبازان، فرزندان و خانواده‌های شاهد و ایثارگر نیز در جامعه نقش‌آفرینی می‌کنند که یکی از بهترین مکان‌ها برای ایفای نقش، تشکل‌های مردم‌نهاد یا سمن‌ها است.

راهی ادامه داد: در تشکیل انجمن عکاسان شاهد و ایثارگر استان فارس باید فرایند ثبت این تشکل مراحل اداری خود را طی کرده و پس‌ازآنکه تابلوی این تشکل بالا رفت، به شناسایی افراد علاقه‌مند به این حرفه پرداخت و به‌صورت جدی پای‌کار آمد.

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران استان فارس با اشاره به اینکه تشکل‌ها غیردولتی هستند، اظهار داشت: تشکل عکاسان شاهد و ایثارگر نباید به دنبال کار سیاسی باشد و بیشتر اهداف غیرسیاسی را باید مدنظر داشت به‌گونه‌ای که گروه‌های سیاسی در برابر آن‌ها تعظیم کنند نه اینکه خود را در اختیار این گروه‌ها قرار دهند.

این مقام مسؤول همچنین گفت: برند ایثار و شهادت بالاترین برند در جامعه ما است و کسانی که تشکلی در این حوزه تشکیل می‌دهند باید بدانند که تمام برندها زیر چتر این برند است اما شوربختانه ما خودمان از این شرایط نتوانسته‌ایم استفاده کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد که فرایند اداری کار ثبت تشکل عکاسان شاهد و ایثارگر استان فارس درنهایت تا خردادماه سال آینده به اتمام برسد و افزود: باید انجمنی شکل بگیرد که مبنای کارش بر پایه ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی ایران و فعالیت مستمر در این راستا باشد که انتظار می‌رود هیات مدیره این انجمن با درایت و برنامه‌ریزی، امور را پیش ببرد.

در ادامه این نشست که با حضور برخی عکاسان هنرمند شاهد و ایثارگر استان فارس، برگزارشده بود، احمدرضا مداح از فعالان این حوزه و از جانبازان دفاع مقدس به تشریح جزئیات فعالیت‌های آینده این انجمن پرداخت و اظهار داشت: انجمن عکاسان محل کار و فعالیت است و تمام اعضا باید در کارها مشارکت کنند و ما نباید منتظر بمانیم که وظیفه ما را شخص دیگری انجام دهد.

وی افزود: عکاسان شاهد و ایثارگر باید در مناسبت‌های گوناگون مانند روز شهدا حضوری فعال داشته باشند و در حال حاضر نمایشگاه هنرهای تجسمی را در پیش داریم که انتظار می‌رود، کارهای هنری برجسته‌ای از دل این مناسبت‌ها توسط اعضا بیرون بیاید.

در ادامه این نشست اعضای حاضر در جلسه به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود در راستای شکل‌گیری هرچه بهتر انجمن عکاسان هنرمند شاهد و ایثارگر استان فارس پرداختند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار