خبرهای داغ:

۸ استان کشور به طرح مدیریت پارک‌های حاشیه‌ای الکترونیک می‌پیوندند

مدیرعامل شرکت آتی هوشمند ایرانیان وابسته به سازمان همیاری شهرداری های فارس از پیوستن ۸ استان دیگر کشور به طرح پارک حاشیه‌ای الکترونیک خبرداد.
کد خبر: ۸۸۱۴۷۸۱
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴
احسان کدخدایی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح "سی پی"  پارک حاشیه‌ای با سیستم پرداخت یکپارچه خودرو تاکنون در شهرهای شیراز و کاشان اجرایی شده شده و در پایتخت نیز در حال مذاکره برای اجرایی شدن است.

وی بیان کرد: مدیران شهری استان‌های آذربایجان غربی، قم، گیلان، خراسان رضوی، ایلام، خوزستان، زنجان و سمنان پس از بازدید میدانی و حضور در این شرکت با نحوه ارایه خدمات، مدل‌های بهره‌برداری و اقتصادی مدیریت پارک حاشیه‌ای با سیستم پرداخت یکپارچه خودرو (سی پِی) و همچنین پرداخت‌های هوشمند تاکسی و اتوبوس آشنا و قرارداد اولیه منعقد شد.

کدخدایی با بیان اینکه درآمدهای پایدار  از مهم ترین مسایل شهرداری‌ها است بیان کرد: آنچه برای رسیدن به درآمد پایدار با اهمیت جلوه می‌دهد دستیابی به توسعه پایدار شهری است که در گرو وجود شرایطی متعادل در تحقق برنامه‌های شهری است و بی‌شک برای رسیدن به این مقصود، شرکت آتی هوشمند ایرانیان  وابسته به سازمان همیاری شهرداری‌های استان فارس با توجه به تامین زیر ساخت‌ها در پروژه‌های هوشمندسازی نقش تعیین‌کننده‌ای در توسعه منابع پایدار شهری ایفا می‌کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به مدل‌های اقتصادی و تسهیلات ویژه این شرکت برای مشارکت و ارایه خدمات سی پِی و کارت خوان‌های پرداخت تاکسی و اتوبوس و همچنین هزینه‌های زیرساخت، این امر برای مدیران شهری و شهرداری بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

کدخدایی با بیان اینکه فناوری های روز، فارس را مرکز توجه شهرداری‌ها قرار داده است گفت:شرکت آتی شهر هوشمند ایرانیان در سومین نمایشگاه تخصصی شهر زیبا که در تاریخ 5تا 8 بهمن ماه در شیراز برگزار شد در زمینه سیستم‌های یکپارچه پرداخت‌های خرد، حمل و نقل هوشمند، سیستم یکپارچه پرداخت کیف پول خودرو (سی‌- پِی) و کارت‌خوان پرداخت‌های هوشمند تاکسی و اتوبوس حضور فعال داشت.

شهرام پناهی مدیر حقوقی سازمان همیاری شهرداری‌های استان فارس نیز با تاکید بر تسهیل در عبور و مرور، توسط این طرح اظهار داشت: براساس آیین‌نامه اجرایی تبصره (1) ماده (15) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی که توسط دولت برای مدیریت پارک حاشیه‌ای در معابر پیش‌بینی شده است اجرای این طرح می‌تواند نقش به سزایی در مدیریت ترافیک و همچنین توزیع عادلانه پارک حاشیه خیابان داشته باشد.

وی بیان کرد: با استناد به تبصره یک ماده 7 قانون پارک حاشیه ای، از ابتدای سال 95 باید دریافت حق توقف و انجام هرگونه تراکنش مالی توسط رانندگان و عوامل متصدی با استفاده از سامانه‌های پرداخت الکترونیک برون خط (آفلاین) با رعایت قوانین و مقررات نظام بانکداری الکترونیکی انجام شود، در غیر این صورت این امر تخلف محسوب می‌شود، که برخی از شهرداری‌های کشور نیز جریمه‌هایی را در این مورد متحمل شده‌اند.

پناهی گفت: در این راستا سیستم پرداخت یکپارچه سی‌.پِی در حوزه مدیریت پارک‌های حاشیه ای مطابق قانون عملکرد دقیق و روشنی دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار