در پی سیلاب‌های هفته گذشته؛

ورود 85 میلیون مترمکعب آب به سدهای استان سیستان‌وبلوچستان

مدیرعامل آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: در پی بارندگی‌های اخیر و بروز سیلاب در مناطق جنوبی استان سیستان و بلوچستان بیش از 85 میلیون مترمکعب آب در پشت سدهای استان ذخیره شد.
کد خبر: ۸۸۱۴۷۷۵
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، اتابک جعفری با اشاره به خسارت‌های بروز سیل در شهرهایی همچون کنارک اظهار داشت: سیلاب ورودی به سدهای استان نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته 8 درصد افزایش داشته و این میزان ورودی از 5 بهمن ماه تا 9 بهمن ماه سال جاری در مخازن سدهای مخزنی و تغذیه ای سطح استان ذخیره شده است.


وی افزود: بیشترین ورودی به مخزن سد زیردان با 97.34 میلیون مترمکعب و کمترین حجم مربوط به سد شی کلک با حجم 93.1 میلیون متر مکعب در جنوب استان است.

جعفری در ادامه در خصوص آخرین وضعیت مهم‌ترین سدهای مخزنی استان گفت: حجم مخزن سد پیشین با 37 درصد، سد ماشکید سراوان با 9 درصد، سد خیرآباد 3 درصد، سد شی کلک 80 درصد و سد زیردان 6 درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در حال حاضر حجم آب در مخازن سدهای استان 50 درصد حجم کل مخازن سد است و حدود نصف این مخازن خالی است، بنابراین ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب شرب و کشاورزی همچنان باید توسط شهروندان و کشاورزان رعایت شود.
ارسال نظرات