فرمانده حوزه مقاومت بسیج حضرت روح الله گفت: غفلت از فریضه امر به معروف و نهی از منکر از آسیب های بزرگی است که خود، آسیب های بزرگتری را در پی دارد و جامعه اسلامی را تهدید و آن را در سراشیبی سقوط قرار می دهد.
کد خبر: ۸۸۱۴۷۰۳
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ کارگاه آموزشی شوراهای امربه معروف ونهی ازمنکر پایگاه‌های تابعه حوزه مقاومت بسیج حضرت روح الله روستای چهارچشمه سپاه ناحیه مقاومت خمین در محل این حوزه مقاومت برگزار شد.

پاسدار ابوالفضل احمدی فرمانده حوزه مقاومت حضرت روح الله در این کارگاه ضمن تشریح وظایف اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر پایگاه‌های مقاومت گفت: هدف از تشکیل کارگاه آموزشی برای پایگاه‌های تابعه ضمن اجرای برنامه های سازمانی، ارتقاء و آگاهی بخشی و همچنین توجیه شرکت کنندگان دراین کارگاه و بحث امر به معروف و نهی ازمنکر برای اجرای بهتر و کیفی‌سازی این ماموریت و فریضه مقدس در سطح است.

وی افزود: امر به معروف و نهی ازمنکر عاملی برای حفظ، گسترش و تقویت ارزش‌های الهی و انسانی در جامعه اسلامی و اصلاح نقاط آسیب پذیر فرد و مسئولان و جامعه شمرده می شود و از جمله عواملی که بیشترین تاثیرگذاری را در سلامت، سعادت و طهارت جامعه اسلامی دارد امر به معروف و نهی از منکر است.

فرمانده پایگاه مقاومت حضرت روح‌الله تصریح کرد: در مقابل، بی تفاوتی و بی مسوولیتی با غفلت از این فریضه الهی از آسیب های بزرگی است که خود، آسیب های بزرگتری را در پی دارد و جامعه اسلامی را تهدید و آن را در سراشیبی سقوط قرار می دهد.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج حضرت روح الله به شرایط امر به معروف و نهی از منکر اشاره و اظهار کرد: لازمه پرداختن به امر به معروف و نهی از منکر شناخت مقوله های امر و نهی است و حرکت بدون شناخت در هر موضوعی همانند راه رفتن در تاریکی است.

وی در ادامه روشهای امر به معروف و نهی از منکر را بیان کرد و افزد: از روشهای امربه معروف و نهی از منکر روش حاکمیتی(دولتی) و روش مردمی است؛ که روش مردمی بهتر و کارآمدتر از روش دولتی است چرا که راهکارمردمی برای سایر مردم قابل تکرار است و استمرار بیشتری دارد و هزینه ای برای کشور ندارد و در شیوه مردمی متخلف احساس می کند اگر اصلاح نشود در میان مردم منزوی خواهد شد.

پاسدار احمدی یادآور شد: از جمله موارد و مصادیق برای کاهش مشکلات ضمن آسیب شناسی و احصاء منکرات رایج درحوزه استحفاضی، از جمله پوشش نامناسب و بدحجابی مزاحمت، عدم تکریم ارباب رجوع، مواد مخدر و اعتیاد، طلاق، کم رنگ شدن نمازگزاران در مساجدی که نماز جماعت برگزارمی شود و ماهواره و شبکه های مجازی است که برای حل مشکلات توسط شورای امر به معروف و نهی از منکر راهکار ارائه خواهند داد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات