به همت بسیج اصناف استان البرز برگزار شد

سومین نشست هم اندیشی کارگروه مد و لباس استان البرز در کرج

نشست کارگروه مد و لباس با هدف بررسی چالشهای تولید کنندگان داخلی پوشاک ، هدایت بازار تولید داخلی به سمت الگوهای اسلامی و ایرانی ، حمایت از پوشاک محلی ایران و جلوگیری از ترویج فرهنگ مبتذل غربی و مصرف گرایی با همت فرماندهی بسیج اصناف استان در محل سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان البرز برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۱۴۶۶۱
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹
نشست کارگروه مد و لباس با هدف بررسی چالشهای تولید کنندگان داخلی پوشاک، هدایت بازار تولید داخلی به سمت الگوهای اسلامی و ایرانی، حمایت از پوشاک محلی ایران و جلوگیری از ترویج فرهنگ مبتذل غربی و مصرف گرایی با همت فرماندهی بسیج اصناف استان در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز برگزار شد.

سومین نشست هم اندیشی کارگروه مد و لباس استان البرز در کرج

در این نشست علیزاده مسئول سازمان بسیج اصناف استان البرز ضمن اشاره به رویارویی با جنگ اقتصادی به بعد فرهنگی آن و نفوذ فرهنگی اعتقادی دشمن در حوزه مد ولباس علی الخصوص در کرج اشاره نمود که آسیب جدی برای نسل های آینده خواهد داشت.

 وی افزود: مبارزه با تهاجم فرهنگی در حوزه پوشاک سخت است اما ما می توانیم در این خصوص کارگروه مد ولباس با استفاده از حضور صاحب نظران و متخصصین استانی در زمینه  اقتصادی به این موضوع می پردازد.

آقای یوسفی فر دبیر کارگروه مد ولباس کشورنیز با تاکید براین مسئله از برگزاری جشنواره مد ولباس فجر در 15 استان کشور از جمله استان البرز در اسفند ماه خبر داد که بخش عمده ای  از جشنواره استان تهران نیز به استان البرز اختصاص خواهد داشت. 

وی در ادامه با اشاره به طرح ملی حمایت از تولید ملی گفت: این طرح از اول اسفند ماه در حوزه پوشاک در سراسر کشور اجرا خواهد شد و به این صورت خواهد بود که واحدهای صنفی که تولید داخلی دارند با برچسبی با عنوان « با افتخار ساخت ایران است » متمایز خواهد شد.

در ادامه جلسه شریفی معاون فرهنگی اداره ارشاد اسلامی استان اظهار داشت: در تلاش هستیم با همکاری دانشگاه فرهنگ و هنر و اداره ارشاد نمایشگاه مد ولباس استان البرزرا از 17 تا 24 اسفند ماه  را در کرج برگزار کنیم. 

در فراخوان اولیه این نمایشگاه 1000 اثر به دبیرخانه نمایشگاه رسیده که قابل تقدیراست و نشان از پتانسیل بالای طراحان استانی دارد، و از پیامدهای این نمایشگاه پیوند طراحان مستعد با تولید کنندگان استان خواهد بود.

دکتر چک نژادیان رئیس دانشگاه فرهنگ و هنر استان البرز ضمن ابراز خرسندی از حضور دانشگاه در کارگروه عنوان کرد: دانش آموختگان رشته های طراحی و دوخت در استان پتانسیل بسیار بالایی در زمینه طراحی های متنوع و اسلامی دارند. 

وی با اشاره به ایجاد دو رشته ی جدید در زمینه مد و لباس با عناوین دوختهای سنتی ایران در مقطع کاردانی حرفه ای و تکنولوژی طراحی و دوخت ایرانی همین رشته در مقطع کارشناسی اشاره نمود و عنوان کرد: تولید ومحتوا و طرح  در حوزه مد و لباس از دانشگاه بسیار کاربردی و مفید در صنعت پوشاک خواهد بود.

رئیس دانشگاه فرهنگ و هنر استان البرز در ادامه از اعلام همکاری دانشگاه در این زمینه هم از لحاظ آموزش و هم از لحاظ تولید محتوا خبر داد.

در پایان دکتر باغستانی ضمن اعلام حمایت و همکاری کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج از کارگروه به ایجاد ظرفیت مشاوره ی شغلی برای افرادی که قصد شروع کارآفرینی در زمینه پوشاک را دارند تاکید کرد و بیان داشت:  در حوزه ی مد و لباس نباید از ظرفیت بالای فضای مجازی و رسانه ها غافل شد.




ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار