خبرهای داغ:
حجت الاسلام خسروپناه با ذکر برخی مشکلات جامعه به خصوص مسئله ی درمان و هزینه های دریافتی از مردم، از دولت درخواست نمود این هزینه ها را در مسیر بهبود وضعیت درمانی مردم قرار دهد.
کد خبر: ۸۸۱۴۶۲۳
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲
حجت الاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه امام جمعه ی موقت دزفول در خطبه های این هفته نمازجمعه که در مصلای امام علی(ع) برگزار شد با یادآوری دستاوردهای حفظ استقلال کشور، تحولات فرهنگی و اقتصادی، رشد نسبی وضعیت زندگی مردم، پیشرفت های صنعتی، تکنولوژیک و علمی در اوج تحریم ها در چهار دهه ی گذشته همه ی اینها را مرهون مجاهدت انقلابی مردم ایران دانست.
خطیب جمعه ی دزفول با تبریک بازگشت امام راحل به ایران و آغاز دهه ی فجر به تبیین شرایط سالهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی و بیان تحولات و توسعه ی کشور با استقرار نظام اسلامی پرداخت.
خسروپناه با ذکر برخی مشکلات جامعه به خصوص مسئله ی درمان و هزینه های دریافتی از مردم، از دولت درخواست نمود این هزینه ها را در مسیر بهبود وضعیت درمانی مردم قرار دهد.
امام جمعه ی موقت دزفول ادامه داد: یکی از علل و عوامل فساد، شفاف نبودن برخی تصمیمات و برنامه ها همچون امر فوق است.
وی با بیان کلام امام(ره)، حمایت و پشتیبانی از اسلام، رهبری ولایت فقیه و مردم سالاری دینی را بسیار مهم عنوان کرد و نیز فرهنگ غرب گرایی و پیروی از بیگانگان را سبب انحراف انقلاب از مسیر اصلی اعلام نمود.
خطیب جمعه ی دزفول با برشمردن سخنان اخیر رئیس جمهورجدید آمریکا، به مسئله ی نظامی گری ترامپ و ایجاد دیوار و فاصله گرفتن وی از برخی کشورهای اسلامی پرداخت و تفکرات ترامپ را نئولیبرالی معرفی کرد که در این تفکر هیچ گاه گره گشایی و عدالت مشاهده نخواهد شد.
خسروپناه با اشاره به اجلاس آستانه و گفتگوی دولت قانونی سوریه با معارضان، این اجلاس را حرکتی مثبت ارزیابی نمود.
امام جمعه ی موقت دزفول با متذکر شدن مسئله ی مقاومت مردم مسلمان درمقابل تجاوز عربستان سعودی، ایستادگی این ملت مقاوم را اثربخش و عاقبت خیانتهای آل سعود را محکوم به شکست و تنهایی دانست.
وی ضمن تسلیت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی یاد نیروهای ارزشمند آتشنشانی خصوصا شهدای عزیز حادثه ی آتش سوزی پلاسکو تهران را گرامی داشت.
خطیب جمعه ی دزفول با مرور معیارهای معاشرت، به کار بردن عقل را موجب پیشگیری از هر گونه مشکل و نزاع بیان نمود همان گونه که طبق روایت پیامبر رحمت(ص) عقل و ایمان دو بال هستند که انسان را حفظ می کنند و نتیجه ی آنها محبت است.
خسروپناه شهوت و غضب را سبب فساد عقل و ایمان معرفی کرد و تبعیت از حق را رسیدن به عقل و ایمان و محبت تعریف کرد.
امام جمعه ی موقت دزفول با ذکر آیاتی از کلام اله مجید، تقوا را اسلحه ای دانست که روزی که هیچ شفاعتی کارساز نخواهد بود، به کار می آید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها