وزیر صنایع و کالاهای زراعی مالزی گفت: «از زمان لغو تحریم های ایران، مالزی حدود ۱ میلیارد رینگیت روغن پالم به ایران صادر کرده و ما انتظار داریم این رقم در طی ۲ سال آینده ۲ برابر شود.».
کد خبر: ۸۸۱۴۵۰۰
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج،  دولت مالزی قصد دارد یک دفتر منطقه ای فروش روغن پالم این کشور را در تهران دایر کند، تا پتانسیل بازار روغن پالم و دیگرکالاها در بازار ایران را بررسی نماید.

 

داتوک سری ماه سیو، وزیر صنایع و کالاهای زراعی مالزی گفت، به دلیل موقعیت استراتژیک ایران و جمعیت 80 میلیون نفری این کشور، ایران پتانسیل بالایی برای خرید روغن پالم  و تبدیل شدن به مرکزیت منطقه در این زمینه دارد.

 

وی در کنفرانسی خبری گفت: «از زمان لغو تحریم های ایران، مالزی حدود 1 میلیارد رینگیت روغن پالم به ایران صادر کرده و ما انتظار داریم این رقم در طی 2 سال آینده 2 برابر شود.»

 

این مقام مالزیایی افزود، وی هفته آینده سفری 5 روزه به تهران خواهد داشت و با وزرای بهداشت، دارایی، تجارت و صنعت و کشاورزی ایران دیدار و با آنها در مورد تجارت روغن پالم گفت و گو خواهد کرد.

 

«این سفر از آن جهت مهم است که به ما اجازه می دهد به صورت مفصل و روشن توضیحاتی در مورد نگرانی هایی که ایران در مورد مسائل سلامتی در ارتباط با روغن پالم دارد را توضیح بدهیم.»

ارسال نظرات