رئیس دانشگاه پیام نور شاهرود

دانشگاه پیام نور در بین کلیه دانشگاه ها کمترین شهریه را دریافت می کند/تحقق عدالت آموزشی در دانشگاه پیام نور/افتتاح دو پروژه عمرانی با هزینه بالغ بر 2میلیارد و 700 میلیون تومان در دهه فجر

دکتر شاهینی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات شاهرود گفت: افتتاح مجتمع ورزشی به مساحت 2700مترمربع که 2 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار دارد و افتتاح کارگاه و آزمایشگاه مرکزی به مساحت 1305 مترمربع و هزینه 1 میلیارد تومان ساخته شده است.
کد خبر: ۸۸۱۴۴۸۹
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، علی شاهینی در نشست مطبوعاتی که در سالن جلسات دانشگاه پیام نور شاهرود برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت دهه مبارک فجر و یاد و خاطره امام راحل و شهدا اظهار کرد: امسال اولین سالی است که یاردیرین امام و رهبری در بین ما نیست، کسی که در همه شرایط قبل و بعد از انقلاب حضور فعال داشت و از سَر صداقت و درستی مواضع خود را بیان می کردو چهره خندان داشت و همیشه در کنار مردم و با مردم بود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان افزود: فداکاری و جانفشانی این قشر دارای اهمیت است چرا که آنها با شناخت وارد این مسیر شده اند و در این جبهه جنگ مبارزه می کنند و می دانند که هر لحظه امکان خطر است و ممکن است بازنگردند.

شاهینی با بیان اینکه رسالت دانشگاه پیام نور آموزش برای همه،همه جا و همه وقت است خاطر نشان کرد: امروز شعار دانشگاه آموزش همراه است و استاد همراه و کتاب همراه و به این سمت پیش می رویم که دانشجو با تلفن همراه خود منبع درسی و آموزش و استاد را از طریق اینترنت استفاده کنند و حتی آزمایشگاه ها و کارگاه ها نیز بتوانند از طریق فضای مجازی استفاده کنند.

رئیس دانشگاه پیام نور شاهرود تصریح کرد: آموزش الکترونیک در جای جای دانشگاه پیام نور وجود دارد و حتی منابع و سوالات و آزمون ها نیز الکترونیکی است و دانشجو آزمون خود را الکترونیکی می دهد و در پایان هم نمره خود را ببیند و فلسفه وجودی دانشگاه پیام نور آموزش غیر حضوری و نیمه حضوری است تا همه افراد بتوانند استفاده کنند.

وی با اشاره به وجود 540 مرکز پیام نور در سراسر کشور بیان کرد: امتحانات پایان ترم در تمام مراکز یکپارچه انجام می شود در این زمان و از طریق سامانه الکترونیکی انجام می شود و نقل و انتقال دانشجو در این دانشگاه راحت است و می توانند در کل کشور برای کلاس ها شرکت و انتقال موقت داشته باشند.

شاهینی ادامه داد: وام های دانشجویی بدون بهره و کم بهره برای دانشجویان پرداخت می شود و حتی برای افرادی که مشکل خاص دارند مساعدت مالی می شود و دانشگاه پیام نور در بین تمام دانشگاه های دولتی و غیر دولتی کمترین شهریه را از دانشجو دریافت می کند و وام نیز می دهد.

وی اضافه کرد: بومی گزینی اولویت دیگر دانشگاه پیام نور است که اکثر دانشجویان دانشگاه بومی هستند که این البته قانون دانشگاه است و بومی تعریف شده است و کمترین مشکل فرهنگی را داریم و بسیاری دانشجویان علی رقم قبولی در دانشگاه های بزرگ اما در شهر خود تحصیل می کنند و این دانشگاه امکانات را فراهم کرده است.

رئیس دانشگاه پیام نور شاهرود با اشاره به بالا بودن سطح علمی دانشگاه پیام نور گفت: 40 درصد پذیرفته شدگان تحصیلات تکمیلی ارشد و دکترا فاغ التحصیل دانشگاه پیام نور هستند و در این دانشگاه آموزش از سنجش جداست بدان معنا که استاد در کلاس طبق منبعی تعریف شده تدریس می کند و این منبع در سراسر کشور تدریس می شود و در سراسر کشور آزمون همزمان و با نمونه سوال انجام می شود و عدالت آموزشی تحقق پیدا کرده است.

وی با اشاره به ارتباط تنگاتنگ مسئولین دانشگاه و دانشجویان و ارباب رجوع افزود: تکریم دانشجو و ارباب رجوع از اهداف دانشگاه است و در این زمینه سایت دانشگاه و شماره پیامکی و در فضای مجازی نیز کانال طراحی شده تا مشکلات دانشجویان بدون واسطه با مسئول مطرح و برطرف شود.

شاهینی با اشاره به افتتاح دو پروژه این دانشگاه در دهه مبارک فجر عنوان کرد: افتتاح مجتمع ورزشی به مساحت 2700مترمربع که 2 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار دارد که نزدیک به 2 میلیارد تومان هزینه شده و مابقی هزینه برای تجهیزات صرف می شود که شامل یک سوله و 8 اتاق جانبی است که همه رشته های تربیت بدنی سالنی را می توان در آن اجرا کرد.

وی افزود: افتتاح کارگاه و آزمایشگاه مرکزی به مساحت 1305 مترمربع و هزینه 1 میلیارد تومان ساخته شده که 500 مبیلون تومان دیگر برای تکمیل تجهیزات هزینه دارد و در مجموع 4 هزار متر مربع این دو پروژه مساحت دارد که برای افتتاح آن قریب به 2 میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

رئیس دانشگاه پیام نور شاهرود با اشاره به رشد عمرانی و ساخت ساز این دانشگاه از سال 1391 تاکنون گفت: تا قبل از این سال 91 ساختمان های دانشگاه اجاره ای بود که بعد از آن تاکنون نزدیک به ده هزار مترمربع ساخت و ساز دانشگاه پیام نور شاهرود انجام شده است که قابل مقایسه با قبل نیست.

وی با اشاره به تعداد دانشجویان افزود: دانشجویان از 800 نفر به 2500 نفر افزایش یافته و با توجه به کاهش دانشجو در سالهای اخیر این دانشگاه با کاهش دانشجو مواجه نشده است.

شاهینی تاکید کرد: در پذیرش دانشجو در استان سمنان 40 درصد جذب کارشناسی برای شاهرود است و 60 درصد مابقی برای 9 مرکز دیگر استان است که این جذب از طریق کنکور سراسری و بدون کنکور است.

وی ادامه داد: در مقایسه با مرکز استان ما 20 رشته کمتر داریم که اگر این 20 رشته را نیز دارا باشیم شاید 60 درصد جذب برای دانشگاه ما باشد و 40 درصد برای مابقی استان است.

رئیس دانشگاه پیام نور با اشاره به تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی به روز گفت: کتابخانه این دانشگاه 11 هزار جلد کتاب دارد که در اختیار دانشجویان قرار دارد و 3 سایت کامپیوتری مجهز نیز برای دانشجویان به طور رایگان برای انجام فعالیت های درسی و بهره مندی از فضای مجازی ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه فقط یک رشته کارشناسی ارشد ریاضی محض در این دانشگاه وجود دارد بیان کرد: ده نفر عضو هیئت علمی داریم که در برخی رشته ها اصلاً هیئت علمی نداریم و همین عدم توجه سبب شده در جذب هیئت علمی و کارشناسی ارشد از ما صلب اختیار شود و سازمان مرکزی تعیین کننده است.

شاهینی با بیان اینکه از نظر من دانشگاهی موفق است که فارغ التحصیل کارآفرین و فرهیخته تربیت کند گفت: نزدیک 3 هزار فارغ التحصیل داریم و باید ارزیابی های بگونه ای باشد که چقدر کارآفرین شدند و با معیار مقاله و مسائل پژوهشی باید در کنارش کارآفرینی افراد نیز اهمیت داشته باشد.

وی اضافه کرد: رتبه دانشگاه پیام نور در بین دانشگاه ها هشتم است در دورانی این رتبه اول و دوم بوده است اما الان در این رتبه قرار داریم و بنده امسال در هفته پژوهش به عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه پیام نور کشور انتخاب شدم.

شاهینی در پاسخ خبرنگاری در خصوص کاندیداتوری در شورای شهر آن را رَد کرد و ادامه داد: در زمینه های مختلف تالیفات و مقاله ملی و بین المللی و حضور در همایش های کشوری و بین المللی حضور داشته و در سال 93 مولف برتر کشور شده ایم.

وی در پاسخ به سوالی دیگر در خصوص استان شدن شاهرود بیان کرد: به نظر بنده زمینه پایتخت شدن شاهرود بهتر از استان شدن آن است چرا که محقق شدن آن عینی تر است و استان شدن با توجه به شرایطی که باید دارا بود که حتی استان ما هم دارا نیست سخت است و یک ایده و آرمان است.

شاهینی بیان کرد: اگر عدالت و حق و حقوق شاهرود توسط استان تامین شود شاید به دنبال استان شدن نیز نباشیم و این موضوع یکی از راههای تحقق عدالت برای مردم شهرستان است که دوست دارند استان شوند.

وی با اشاره به اهمیت در موضوع کارآفرینی گفت: اولین مرکز جوار دانشگاه استان سمنان را در سال 89 افتتاح کردیم که کارآفرینی هم در کنار رشته های ما که علوم انسانی است قرار بگیرد و دانشجویان حرفه ای نیز بیاموزند.

شاهینی افزود: چندین دوره آموزش های کارآفرینی با قرداد یا اداره کل کار برگزار کرده ایم و در حوزه کارآفرینی آموزش های مختلف را بصورت رایگان به دانشجویان ارائه داده و اکنون نیز در حال برگزاری هستیم و فارغ التحصیلان ما این دوره ها را گذارنده و مدرک اخذ نموده اند.

وی تاکید کرد: ما تاکید داریم که دانشجوی فارغ التحصیل ما در کنار درسی که فرا گرفته یک حرفه و فن را بیاموزد تا وارد بازار کار شود و این مهم محقق شده است.

رئیس دانشگاه پیام نور گفت: باید نقش مراکز علمی و دانشگاهی بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا بتوان از این پتانسیل برای رشد کشور استفاده کرد.

شاهینی افزود: در دانشگاه پیام نور 44 رشته کارشناسی وجود دارد که ما از چهار گروه آزمایشی دانشجو داریم و 23 پرسنل و 250 استاد مدعو حق التدریسی داریم و علاوه بر رشته های علوم انسانی رشته هایی نظیر برق،عمران،کامپیوتر، مکانیک و صنایع دستی در این دانشگاه فعالیت دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار