فرمانده نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: دشمن ما روحیه استعمار، خودخواهی و استثمارگری دارد و با آزادی و استقلال مخالف است، اما قطعاً با‌حضور جوانان غیرتمند ایرانی به جایی نمی‌رسد.
کد خبر: ۸۸۱۴۴۵۹
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری امروز در مراسم تجلیل از خانواده‌های شهدای نیروی دریایی که در هتل تابان برگزار شد، با تبریک نزدیک شدن به ایام دهه مبارک فجر، برگزاری این مراسم را در این زمان، مقدس خواند و گفت: شعار کشور ما استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود و از همان ابتدا دشمنان برنامه‌های متعددی برای مقابله با این شعار از جمله ترورها و تشدید اختلافات مذهبی و قومیتی اجرا کردند.

وی افزود: ما ۱۷ هزارشهید ترور داریم، اگر شهدا نبودند آن‌ها موفق می‌شدند به نظام ضربه بزنند و  پیروزی‌های به دست آمده به برکت خون شهدا بود و اگر جنگ تحمیلی و ۸ سال دفاع مقدس را انجام دادیم و اقتدار ایران را نشان دادیم فقط با حضور شهدا و ایثارگران و جانبازان بوده است.

امیر سیاری خاطر نشان کرد: شرق و غرب بر علیه کشور ما بود ولی ما موفق شدیم انقلابمان را حفظ کنیم درحالی که در ۲۰۰ سال گذشته با هر جنگی تکه‌ای از خاک ایران جدا می‌شد و این موضوع غیر از برکت خون شهدا، صبر و مقاومت خانواده شهدا و حمایت همه جانبه مردم نبوده است، پس لازم است به آن‌ها ادای احترام و قدردانی کنیم و این تفکر را به نسل جوان منتقل کنیم.

فرمانده نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: امروز باید نقش شهدا، خانواده‌های آن‌ها و مردم برای نسل کنونی که در آن دوران نبودند بیان شود چرا که بیش از نیمی از شهدای والامقام را جوانان تشکیل می‌دهند و جوانان امروز که اغلب فرزندان جوانان دیروز هستند ادامه دهنده راه پدرانشان در راه دفاع از حرمین شریفین هستند.

سیاری خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری جایگاه ویژه‌ای برای جوانان قائل هستند و می‌فرمایند، اگر دشمن سر تیزی به سمت ایران داشته باشد جوانان غیرتمند ایرانی با سری تیزتر پاسخ کوبنده‌ای به دشمنان می‌دهند و باید گفت تا جوانان هستند راه سرخ شهدا ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در موقعیت کنونی هم دشمن داریم، گفت: در موقعیت کنونی ما می‌خواهیم استقلال داشته باشیم و جمهوری اسلامی ایران را حفظ کنیم تا زیر بار دشمن نرویم و مستعمره نباشیم، تا وقتی که این آرمان‌ها و اهداف را دنبال کنیم، دشمن داریم.

فرمانده نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: دشمن ما روحیه استعمار، خودخواهی و استثمارگری دارد و با آزادی و استقلال مخالف است، اما قطعاً با‌حضور جوانان غیرتمند ایرانی به جایی نمی‌رسد.

سیاری ادامه داد: آنچه که امروز مورد نیاز ماست تا در برابر دشمن بایستیم همان اتحاد و انسجام و وحدت است و طبق فرموده امام باید وحدت کلمه داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: نباید بصیرت را فراموش کرد چرا که دشمن در جنگ سخت نتیجه نگرفته و جنگ نرم و جنگ نیمه‌سخت اقتصادی را به راه انداخته است و باید با بصیرت آمادگی دفاع در برابر جنگ‌های مختلف را داشته باشیم.

فرمانده نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در پایان با تأکید بر اینکه چراغ راه ما مقام معظم رهبری است، افزود: باید در مسیر ولایت فقیه که تنها راه درست است حرکت کنیم چرا که سبب ناکامی دشمنان در جنگ‌های مختلف می‌شود و با بصیرت و انسجام می‌توانیم پوزه دشمنان را به خاک بمالیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها