یادواره شهدای والفجر پنج و ایل شوهان روز جمعه 29 بهمن ماه در مهران برگزار می شود.
کد خبر: ۸۸۱۴۴۴۶
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، مراد ناصری فرماندار مهران در نشست هماهنگی برگزاری این یادواره گفت: ما مرهون و مدیون خون شهدا هستیم و برگزاری این یادواره ها در شهرستان کمترین کار در مقابل ایثارگری ها و فداکاری های شهدا است.

وی اظهار کرد: شهدایی که با تقدیم جان خود به این انقلاب و کشور امنیت و آرامش عطا کردند و امنیت پایدار امروز ما نتیجه جانفشانی و ایثار آنهاست.

وی افزود: ضروری است مسئولین ادارات تمام توان و سعی خود را جهت هرچه باشکوه تر برگزار کردن اینگونه آیین ها بکار گیرند.

ناصری یادآور شد: ملت ایران خود متولی اصلی اینگونه آیین ها هستند و باید تمام توان خود را برای کمک به مردم جهت برگزاری مراسمات بکار بگیریم.

سرگرد روح الله جاویدان فرمانده سپاه ناحیه مهران نیز در این نشست گفت: زمان اجرای برنامه یادواره شهدای گرانقدر ایل شوهان روز جمعه 29 بهمن ماه در محل سه راهی لشتر واقع در روستای چنگوله است.

وی اظهار کرد: وسیله ایاب و ذهاب جهت شرکت در این مراسم روز جمعه در محل میدان امام خمینی (ره)فراهم شده است.

وی افزود: این آیین تنها یادواره شهدای شوهان نیست بلکه به تمامی شهدای هشت سال دفاع مقدس و بخصوص عملیات والفجر 5 اختصاص دارد.

کریم دوست محمدی عضو شورای اسلامی مهران نیز از اختصاص اتوبوس برای نقل و انتقال شهروندان به محل برگزاری یادواره خبر داد و گفت: هرچه داریم به برکت خون ریخته شده شهداست و شهرداری و شورای اسلامی تلاش میکند تا با فراهم کردن امکانات لازم مراسمی در خور شان شهدا برگزار شود.

عملیات والفجر پنج ساعت 24 روز 27 بهمن سال 1362 با رمز یا زهرا (س) در منطقه کوهستانی چنگوله حد فاصل شهرهای مهران و دهلران به اجرا درآمد.

نیروهای عمل کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دو مرحله با هدف آزادسازی بلندی های منطقه چنگوله وارد عمل شدند که دستاوردهای این عملیات آزادسازی 110 کیلومتر مربع ، انهدام 40 تانک ، 2 بالگرد و به هلاکت رساندن بیش از 3600 عراقی و غنیمت گرفتن دهها دستگاه تانک و نفربر و خودرو بود.

ارسال نظرات