معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد استان زنجان:

انجام بیش از 18 هزار نظارت از طرح‌هاي اشتغال زايي مددجويي در زنجان

امسال 18 هزار و 187 مورد نظارت از طرح‌هاي اشتغال زايي مددجويي انجام شده است.
کد خبر: ۸۸۱۴۴۰۶
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد استان زنجان با اشاره به ارائه مشاوره‌هاي شغلي به مددجويان كميته امداد گفت: هدف از ارائه مشاوره‌هاي شغلي به مددجويان كميته امداد، پايدارسازي طرح‌هاي اشتغال زايي می باشد.

منصورعبادي با بيان اينكه يكي از مهم‌ترين اقدامات كميته امداد در راستاي توانمندسازي مددجويان اشتغال زايي براي آنها است، اظهار كرد: به منظور اثربخشی این طرحها در اقتصاد خانواده و ایجاد در آمد پایدار برای آنها پس از اجرای طرح نظارت های فنی توسط کارشناسان این نهاد انجام میشود.

وي تصريح كرد: در این بازدیدها علاوه بر ارائه مشاوره های شغلی و فنی به مجریان طرحهای اشتغال مشکلات احتمالی پیش روی مجریان در حوزه های مختلف از جمله بازاریابی و... بررسی و راهکارهای لازم ارائه میشود.

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد استان زنجان افزود: در این بازدیدها که به صورت دوره ای ودر فواصل شش ماهه انجام میگیرد، توانمندی های مددجويان شناسايي و راهکارهای پایدارسازی طرحهای اشتغال وتوسعه کمی و کیفی این طرحها نیز ارائه میشود .

عبادي با بيان اينكه از ديگر برنامه های حوزه اشتغال درراستای توانمندسازی خانواده های تحت پوشش استفاده از ظرفیت واحدهای صنعتی و تولیدی در اشتغال مددجویان است، گفت: در این طرح با تعامل صورت گرفته با مراکز کاریابی بسته های تشویقی از جمله پرداخت حق بیمه کار فرما در صورت اشتغال به کار مددجویان به مدت 18 ماه از طرف امداد ارائه میشود.

وي ادامه داد: اجرای این طرح موجب میشود خانواده از لحاظ داشتن در آمد مستمر و ارتقاء سطح اقتصاد خانواده به خودکفایی رسیده و از بدنه حمایتی كميته امداد خارج شود.

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اشتغال 132 نفر از مددجويان تحت حمایت در کارگاهها و شرکت های صنعتی با بهره گیری از بسته های تشویقی ارائه شده افزود: در فرایند ایجاد اشتغال در امداد ابتدا استعداد سنجی خانواده ها صورت گرفته و پس از شناسایی خانواده های مستعد بر حسب نوع توانمندی و علاقه افراد آموزشهای مرتبط ارائه مي‌شود.

وي تصريح كرد: به منظور اشتغالزايي براي مددجويان 3 هزار و 479 نفر از آموزشهای فنی و حرفه ای و پایدارسازی و مهارت آموزی كميته امداد بهره مند شده‌اند.

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد استان زنجان با بيان اينكه پس از ايجاد شغل براي مددجويان و اجراي طرح‌هاي اشتغال زايي نظارت‌هاي فني بر طرح‌ها انجام مي‌شود، افزود: امسال 18 هزار و 187 مورد نظارت از طرح‌هاي اشتغال زايي مددجويي انجام شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار