خبرهای داغ:
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری قزوین:
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری قزوین گفت: باید توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین، آموزش‌های تخصصی اشتغال به جامعه ایثارگران با هدف رفع بیکاری آنها ارایه شود.
کد خبر: ۸۸۱۴۳۹۹
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، دومین جلسه‌ی اشتغال ایثارگران با حضور مسوولان بنیاد شهید و امور ایثارگران، استانداری، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنایع و معادن و شرکت‌های صنعتی در استانداری قزوین برگزار شد.
در این جلسه، غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با بیان اینکه بایستی اشتغال جامعه ایثارگران با اتخاذ راهکارهای جدید برطرف گردد، اظهار کرد: اگر در این راستا همه مسوولان دستگاه‌های اجرایی با یکدیگر هماهنگ باشند، می‌توانیم این مشکل را برطرف کنیم.
وی کارآفرینی را راهکار اشتغال ایثارگران برشمرد و بیان کرد: در تحقق این مهم می‌توانیم تسهیلاتی را به این قشر جامعه پرداخت کنیم تا خودشان با برپایی شغل، وارد بازار کار شوند.
حقایق‌پور انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه بین بنیاد، اداره کار و کاریابی را راهکاری در رفع بیکاری فرزندان شاهد و ایثارگر عنوان و تبیین کرد: در این تفاهم‌نامه باید مشوق‌هایی برای کارآفرینان در نظر گرفته شود تا آنها در جذب جامعه ایثارگران رغبت بیشتری داشته باشند.
وی افزود: همچنین باید تفاهم‌نامه‌‌ای بین بنیاد و سازمان مدیریت استان قزوین منعقد شود تا دستگاه‌ها در استفاده از ظرفیت و پتانسیل ایثارگران ملزم باشند و با تحقق این مهم مشکل بیکاری آنها را برطرف کنیم.
در ادامه جلسه، حسین زکی‌زاده مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری قزوین مطرح کرد: بنیاد اسامی بیکاران را به صورت شهرستانی در اختیار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار بدهد تا این نهاد مشاوره‌های لازم را به آنها ارایه بدهد.
وی تصریح کرد: اداره کار استان قزوین، باید با ارایه‌ی مشاوره به شناسایی ظرفیت‌های اشتغال جامعه ایثارگران در استان قزوین اقدام کند و سپس آموزش‌های تخصصی را براساس استعدادهای آنها ارایه بدهد.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری قزوین گفت: بعد از پایان آموزش‌های تخصصی، جامعه ایثارگران باید به تناسب رشته در واحدهای صنعتی مشغول به کار شوند.
گفتنی است: در این جلسه مقرر شد، در نشست بعدی از نماینده سازمان مدیریت استان قزوین دعوت به عمل آید تا در خصوص جذب ایثارگران در دستگاه‌ها تصمیم‌گیری‌های لازم انجام شود

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها