امام جمعه تربت حیدریه بیان داشت: استکبار ستیزی و مبارزه با ظلم و استبداد عامل نفوذ انقلاب اسلامی به کشورهای دنیا شده و در شکل دهی به تمدن بزرگ اسلامی نقش موثری را ایفا می کند.
کد خبر: ۸۸۱۴۲۷۰
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام محمدرضا عصمتی در خطبه های این هفته نماز جمعه تربت حیدریه اظهار کرد: نظام اسلامی بر پایه مردم بنا نهاده شده که با الهام از اسلام و تبعیت از ارزش ها و عقاید دینی و اعتقاد به خدا تنها راه سعادت خود را در پیروی از انبیاء الهی و مبارزه با رژیم ستم شاهی می داند.
 
وی تصریح کرد: ملت انقلابی ایران اسلامی در صحنه مبارزه با عامل استکبار جهانی یعنی رژیم پهلوی قیام کردند و در این راه با ایثار و شجاعت و شهادت حکومت طاغوتی را از بین برده و نظام اسلامی را جایگزین آن کردند.
 
رئیس حوزه علمیه مرحوم هراتی، ویزگی سوم انقلاب را اسلامی بودن آن ذکر کرد و گفت: این بدان معناست که مدیریت کشور در عرصه های اداری و ابعاد مختلف بر اساس مکتب اسلام هدایت شود و همه مردم و مسئولان جامعه احکام اسلام را در شئون زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی خود قرار دهند.
 
عصمتی ادامه داد: در این مسیر خودسازی مهمترین عامل برای رسیدن به دولت اسلامی و شکل گیری تمدن بزرگ اسلامی است و باید همه احاد جامعه و کارگزاران نظام اعتقادات فرهنگی، سیاسی، اقتصادی خود را بر اساس مکتب اسلام قوی و مستحکم کنند.
 
خطیب جمعه تربت حیدریه، از ولایت فقیه و رهبری دینی بعنوان قلب تپنده جامعه یاد کرد و افزود: رهبری انقلابی در نظام، هیچگاه دیپلماسی فکر نمی کند بلکه روش انقلابی دارد تا علاوه بر فائق آمدن بر مشکلات داخلی با اقتدار در برابر نظام سلطه ایستادگی کند.
 
وی استکبار ستیزی را عامل چهارم اساس انقلاب اسلامی ذکر کرد و گفت: استکبار ستیزی و مبارزه با ظلم و استبداد عامل نفوذ انقلاب اسلامی به کشورهای دنیا شده و در شکل دهی به تمدن بزرگ اسلامی نقش موثری را ایفا می کند.
 
امام جمعه تربت حیدریه در بخشی دیگر از خطبه ها، به نامه مقام معظم رهبری به اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مسلمان اشاره کرد و افزود: حجت بر جامعه اسلامی تمام شده و این خطاب رهبری انقلاب، تنها به دانشجویان محصور نمی شود  بلکه همه امت باید اثر گذار محیط پیرامونی خود باشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها