دهان ترک های زمین به سوی آسمان گشوده تر شد؛
میان دو عده ابتکار هیچ اتفاقی نیافتاده است جز آنکه جازموریان تشنه تر و دهان ترک های زمین به سوی آسمان گشوده تر شده است.
کد خبر: ۸۸۱۴۱۱۵
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،   جازموریان نامی آشنا و ریزگردهای آن نامی آشناتر، در این ایام و  روزها سر خط خیلی از خبرهای مطبوعات جنوب شرق،پایگاههای خبری و شبکه های اجتماعی ، ریزگردهای تالاب جازموریان است.

درحالیکه ناقوس خشک شدن این تالاب بین المللی از چندین سال قبل با احداث سدهای بالا دست به صدا در آمده و با خشکسالی های چند سال اخیر این تالاب به کلی خشک شده است.

جازموریان، تالابی در شرق کشور که از بی‌توجهی مسوولان نفس‌های آخرش را می‌کشد، مهم‌ترین کانون تشکیل ریزگردها در جنوب شرقی کشور نام گرفته و رئیس سازمان محیط زیست این تالاب بین المللی را عامل 25درصد ریزگردهای کشور می داند.

رئیس سازمان محیط زیست کشور در سفر یکروزه خود به استان کرمان در جمع خبرنگاران گفته است مطالعات احیای تالاب جازموریان انجام شده است و بزودی یک کارگروه ملی برای این موضوع شکل خواهد گرفت.

وی افزوده است: تالاب جازموریان در جنوب شرق کشور 25 درصد منابع داخلی گرد و غبار را تولید می کند و این موضوع توجه به وضع این تالاب را بیشتر می کند.

خانم ابتکار گویا وعده سال های گذشته خود را نیز فراموش کرده است،اگر این وعده ها را فراموش کرده اید باز هم ما این وعده شما شما را که بارها آن را تکرار کرده اید یادآوری می کنیم، "احیای تالاب جازموریان د‌‌‌‌‌ر د‌‌‌‌‌ستور کار سازمان حفاظت محیط‌زیست" این وعده شما برای ما تازگی نداشت بارها آن را شنیده ایم جازموریان دیگر نیاز به وعده ندارد وقت عمل است؟!

میان دو عده ابتکار هیچ اتفاقی نیافتاده است جز آنکه جازموریان تشنه تر و دهان ترک های زمین به سوی آسمان گشوده تر شده است.

اما به لطف خداوند متعال طی بارندگی های اخیر آب بیشتر رودخانه های اطراف به این تالاب سرازیر شده است و تاحدودی به لطف  لب های تشنه این تالاب خیس شده است.

در واقع باید گفت سوء مدیریت در این سازمان باعث خشکسالی های چندین ساله این تالاب بین المللی شده است، شاید با تدبیر و مطالعه چند سال قبل میشد از خشکسالی ان جلوگیری کرد.

انتهای پیام/


منبع :رودبار ما

ارسال نظرات