معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از بیان مشکلات و دغدغه‌های جامعه خبرنگاران گفت: بیمه و نداشتن امنیت شغلی از مهم‌ترین مباحث مربوط به اصحاب رسانه است.
کد خبر: ۸۸۱۴۱۱۴
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سیدهادی حسینی در منزل خود در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با دستور وزیر ارشاد و بدون اطلاع قبلی در اتاقم مستقر شدم، اظهار کرد: این حضور فرصت خوبی است تا چالش‌های این حوزه را تا حدودی کم کنیم.

وی افزود: چالش‌های حوزه رسانه، چاپ و نشر که حوزه تولید مستمر و نوآوری بوده، زیاد است و تمامی ندارد.

معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه همواره چالش‌های جدید ایجاد می‌شود چراکه چالش، یکی از عناصر توسعه است، اظهار کرد: مازندران، استان توسعه‌یافته‌ای نیست ولی سرعت توسعه می‌تواند بیشتر شود و با استفاده از فرهیختگی و تجربه اصحاب رسانه نقاط تاریک کار را راحت‌تر می‌کند.

حسینی با تأکید بر اینکه خبرنگاران و اصحاب رسانه با اجرای نقش نظارتی خود می‌توانند به مدیران و مسؤولان کمک کنند، اظهار کرد: خبرنگاران می‌توانند پل میان مردم و مدیران باشند و با دادن مشاوره در ارائه خدمت تأثیرگذار باشند.

نماینده سابق مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه‌شمالی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رسانه‌ها اهرم توسعه هستند و ممکن است به لحاظ مالی ضعیف باشند ولی دارای عزت نفس و رتبه بالای اجتماعی هستند و این مقام هیچ‌گاه تغییر نخواهد کرد.

حسینی در ادامه به مشکلات و دغدغه‌های جامعه خبرنگاران گوش فرا داد و گفت: بیمه و نداشتن امنیت شغلی از مهم‌ترین مباحث مربوط به اصحاب رسانه است.

وی افزود: بحث مربوط به بیمه خبرنگاران در مجلس قبل حل شد و تنها پیگیری جز به جز آن ماند که نیاز به پیگیری‌های ستادی دارد.

معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  با بیان اینکه ممکن است نظام بیمه‌ای اشکالاتی داشته باشد، تصریح کرد: خبرنگاران می‌توانند به عنوان کسانی که آگاهی دارند هشدار دهند که فقط کسانی بیمه خبرنگاری شوند که از اهالی رسانه هستند و این قضیه باید موشکافی شود چراکه این مشکل علاوه بر خبرنگار به صنعت بیمه هم آسیب می‌رساند.

حسینی به صدور مجوز و امتیاز نشریه در مازندران اشاره کرد و گفت: معتقدم که نباید فضای رسانه‌ای را محدود کرد بلکه باید طوری فضا را مهیا کرد که ورودی خوب باشد چراکه تنها کسانی توان ادامه راه را دارند که بتوانند خوب عمل کنند.

وی افزود: پالایش مجوز نشریه‌های غیرفعال مهم و ضروری است و حتماً به وزیر پیشنهاد خواهیم داد که رصد سالانه نشریات انجام شود.

حسینی در پایان گفت: این مسئله که رسانه‌های ما در سطح  ملی کار نمی‌کنند جز مشکلات است و فضا باید طوری تقویت شود تا رسانه‌ها به این سمت سوق پیدا کنند.

به گزارش فارس، مراسم صبحانه‌ در صبح‌های جمعه، رسمی است که از دیرباز توسط سیدهادی حسینی انجام می‌شد و همچنان ادامه دارد و مردم منطقه با حضور در منزل وی مشکلات خود را بازگو کرده و به‌دنبال راه حل آن هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها